Dla większości użytkowników, Internet to podstawowe źródło informacji. Spędzamy coraz więcej czasu przed ekranem, więc trudno się dziwić, że naukowcy uważnie badają, jaki wpływ ma sieć na ludzki mózg. Niektórzy twierdzą, że korzystanie z internetowych zasobów może redukować pamięć, zmniejszać długość koncentracji, a z czasem nawet ograniczać inteligencję.
Gry kształcą dzieci i... chirurgów
W trakcie corocznej konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, która w tym roku odbyła się w Bostonie, naukowcy z Fordham Univeristy ogłosili wyniki swojego badania nad zachowaniem dzieci w czasie gier wideo. Badania potwierdziły, że gry komputerowe rozwijają umiejętności percepcyjne i poznawcze. Ale oczywiście nie wszystkie.
Multimedia w edukacji (2)
Multimedia w edukacji należy wykorzystywać przede wszystkim świadomie i celowościowo. Są doskonałe w wizualizacji wszelkich procesów, które rozciągnięte są w czasie. Pozwalają także na wniknięcie w głąb, na zobaczenie czegoś z bliska - bądź przeciwnie - pozwalają na ogarnięcie procesów rozgrywających się na wielką skalę, na ogromnej przestrzeni.
"Marzenie Adasia" - jak edukować na temat przeszczepów?
W portalu Stowarzyszenia Życie po przeszczepie, które prowadzi działalność edukacyjną wśród dzieci, młodzieży i dorosłych na temat przeszczepów, pojawił się pierwszy w Polsce film o problemie przeszczepów ludzkich organów, skierowany do dzieci w wieku od 7 do 10 lat. Pokazuje w prosty i przyjazny sposób trudną tematykę przeszczepów rodzinnych.
Gadu gadu w podręcznikach dla pierwszaków?
W serwisie wykop.pl jeden z użytkowników zamieścił zdjęcie podręcznika dla uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej, w którym dzieci zamiast na wierszyku o Ali i jej psie mogą uczyć się czytać na podstawie … dialogu dwóch uczniów na gadu gadu, opowiadających sobie o ostatnich wydarzeniach w szkole. Znak czasów czy kryptoreklama?
Multimedia w edukacji (1)
Dzisiejsi uczniowie należą do generacji, która dorastała w otoczeniu nowych technologii. Całe świadome życie spędzili oni w otoczeniu komputerów, gier wideo, odtwarzaczy mp3, aparatów cyfrowych, telefonów komórkowych i innych cyfrowych zdobyczy XXI wieku. W ich edukacji nie można pomijać tych technologii; trzeba je uwzględniać w procesie kształcenia.
Elementy przestrzeni jako doświadczenie edukacyjne
Dla efektywnej edukacji w XXI wieku znaczenie może mieć każdy obiekt, który powstaje przy współudziale społeczności uczących się w ramach działań podejmowanych na poziomie szkoły. Włączenie uczniów w proces projektowania działania edukacyjnego, może przynieść wielkie korzyści w ich kształceniu, ale również zmienić metody pracy nauczycieli.