Dla efektywnej edukacji w XXI wieku znaczenie może mieć każdy obiekt, który powstaje przy współudziale społeczności uczących się w ramach działań podejmowanych na poziomie szkoły. Włączenie uczniów w proces projektowania działania edukacyjnego, może przynieść wielkie korzyści w ich kształceniu, ale również zmienić metody pracy nauczycieli.
Reedukacja. pl - nowy wortal dla rodziców i nauczycieli
Już od miesiąca działa serwis, którego celem jest stworzenie banku wiedzy na temat różnych trudności w uczeniu się – takich jak dysgrafia, dyskalkulia, czy dysleksja. Portal skierowany jest do nauczycieli i rodziców, którzy będą mogli pogłębić wiedzę na temat problemów, które nawet po zdiagnozowaniu, nadal są w Polsce bagatelizowane.
Ważniejszy jest warsztat myślenia niż meblowanie głów faktami
Organizowane przez OECD badania PISA (Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów) są jednymi z ważniejszych międzynarodowych badań porównawczych w obszarze edukacji. Z socjologiem, pracownikiem Polskiej Akademii Nauk, koordynatorem badań PISA w Polsce, dr. Michałem Fedorowiczem, rozmawia Ewa Jurkiewicz.
Najlepsze uczelnie świata
Wszystkie znane rankingi, biorące pod uwagę różne kryteria dotyczące jakości pracy badawczej i dydaktycznej, pokazują ogromną przewagę uniwersytetów amerykańskich nad szkołami w innych częściach świata. Potwierdza to również publikowany tzw. ranking szanghajski. Niestety wśród 500 najlepszych uczelni znajdują się tylko dwa polskie uniwersytety.
Dzielenie się wiedzą czy zachęta do oszustwa?
Wśród amerykańskich studentów coraz większą popularnością cieszy się serwis postyourtest.com , za pomocą którego uczniowie mogą wymieniać się egzaminami i odnaleźć zeskanowane kopie testów z poprzednich lat, do których aktualnie się przygotowują. Wykładowcy obawiają się, że serwis będzie po prostu umożliwiał ściąganie.
Edukacyjne Oblężenie Malborka
Uwaga, Malbork zostanie „oblężony” przez uczestników IV Ogólnopolskiego Festiwalu Edukacyjnego (18-20.09). To największe wydarzenie edukacyjne w Polsce jest realizowane w ramach Kampanii na rzecz Uczenia się, której celem jest promocja edukacji przez całe życie, wdrażanie nowoczesnych koncepcji efektywnego uczenia się i tworzenie modelu szkoły XXI wieku.
Nowe narzędzia do projektowania uczenia
Mark Notess jest amerykańskim specjalistą od narzędzi e-learningowych. Obecnie jest menedżerem ds. rozwoju oraz rozwijania funkcjonalności w Cyfrowej Bibliotece Uniwersytetu Indiana. W swoim felietonie na łamach internetowego eLearn Magazine opisał LPP oraz LAMS – nowe narzędzia, które mogą pomóc nauczycielom w przygotowaniu i realizacji zajęć.