Co z tym internetem?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Co właściwie internet może nam zrobić z relacjami? Czy sieć przeszkadza nawiązywaniu relacji międzyludzkich, czy je wręcz pogłębia? Czy to szansa czy zagrożenie dla kształtowania relacji między młodymi osobami oraz między młodymi i dorosłymi lub między osobami dorosłymi?

Kiedy pojawił się na rynku walkman, od razu pojawiło się wiele tekstów pedagogicznych, które mówiły o wyalienowaniu jego miłośników, negatywnym wpływie na związki międzyludzkie, a w ogóle to przyczyni się do utraty słuchu przez jego użytkowników. Nic takiego się nie stało, choć o zagrożeniach związanych z walkmanem napisano grube tomy. Podobnie wcześniej pisano też o telewizji i jej negatywnym wpływie na rozwój. Jak to jest zatem z tymi zagrożeniami?

Internet to tylko jedno z wielu narzędzi, które używamy na co dzień. Możemy je używać w różny sposób, także taki, który będzie nam mógł zaszkodzić. Istotne jest jednak to, żeby starać się znaleźć zawsze punkt równowagi - sam internet nie jest ani zły, ani dobry. Ale może zostać użyty w dobrej lub złej wierze i różne będą efekty wykorzystania tego narzędzia. O zagrożeniach powinniśmy rozmawiać, ale również musimy akcentować korzyści i pozytywne strony sieci.

Zapraszamy na świetne wystąpienie prof. UAM Jacka Pyżalskiego z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i członka Superbelfrów RP, podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ? (Warszawa, 2-3 lipca 2015). W jego wykładzie znajdziemy wiele ciekawych i zaskakujących informacji, a także przytaczane wyniki badań, które wskazują, że z tym internetem wcale nie jest aż tak źle, jak niektórym się wydaje.

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Komórka a kondycja psychiczna uczniów
Chodziłem o szkoły w czasach "przedkomórkowych" i zapewniam, że jak lekcje są nudne, trudne, postrze...
nauczycielka wf napisał/a komentarz do Nowa podstawa programowa WF, czyli przerost formy nad treścią
Czy wie ktoś, w którym miejscu rozporządzenia zaczyna się podstawa programowa dla szkoły branżowej I...
Ppp napisał/a komentarz do Pierwsze dni po powrocie do szkoły
Po pierwsze - nie straszyć! Że będzie więcej nauki, że będzie trudniej itp.Pozdrawiam.
Czemu nie? Głupio, nielogicznie postawione pytanie może dotyczyć ciekawego problemu, który trzeba po...
Podstawa programowa nie opisuje szczegółowo oceniania. Oceniamy osiągnięcia ucznia wynikające z pods...
Jan napisał/a komentarz do Kto lub co jest konkurentem dla nauczycieli?
Postscriptum: minęło parę dni i nic, cisza, żadnych kontrargumentów, żadnej odpowiedzi, a specjalnie...
Czy w poprzednich podstawach programowych nie było zapisane, że przy ocenianiu ucznia bierzemy pod u...
Jan napisał/a komentarz do Dura lex, sed mala lex
Znajomy dyrektor szkoły (dziś jest już na emeryturze) powiedział mi parę lat temu w przypływie szcze...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie