Jak się (nie) uczą nauczyciele?

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Świat wokół nas szybko się zmienia. Z mediów co chwilę dobiegają informacje, że trzeba się uczyć i zdobywać nowe kompetencje. Wymagamy tego od młodzieży w szkołach i na studiach. Muszą się uczyć! Żeby mieć potem szanse na rynku pracy. A… czy nauczyciele też się uczą?

Pytanie jest podchwytliwe, a odpowiedź wcale nie oczywista. Przynajmniej nie, jeśli stara się na nią odpowiedzieć doświadczony nauczyciel, który ma kontakt zawodowy z setkami (a może i tysiącami) innych nauczycieli w ciągu roku i który obserwuje (od dawna), jak społeczność nauczycielską stara się uzupełniać wiedzę i umiejętności. Czy się uczą? No przecież oni to już powinni wszystko umieć – w końcu ich zadaniem jest nauczanie innych…

Dziś publikujemy pełne humoru, ale i bardzo poważne w swym temacie, fenomenalne wystąpienie Jacka Ścibora, nauczyciela informatyki z Zespołu Szkół w Chrząstawie Wielkiej i założyciela społeczności Superbelfrzy RP, które miało miejsce podczas INSPIR@CJI 2015.

Pytania, które stawia i próby odpowiedzi, których udziela Jacek Ścibor powinny na pewno skłonić do głębszej refleksji – w końcu za chwilę już nowy rok szkolny. Zapraszamy!

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie