Poznawanie przyrody także z tabletem

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Lekcje przyrody dla dzieci w szkole podstawowej w zasadzie zawsze mogłyby być fascynujące, szczególnie, gdy szkoła położona jest w pobliżu terenów zielonych: parku, lasu, jeziorka, łąki. Jeśli to możliwe dzieci powinny jak najczęściej mieć zapewniony bezpośredni kontakt z przyrodą. Na pewno nie powinniśmy poprzestać na poznawaniu przyrody wyłącznie z podręcznika – starajmy się szerzej wykorzystać nowe technologie.

Lekcje powinny być prowadzone jak najczęściej poza klasą, gdyż wówczas dopiero uczniowie mogą w pełni odkryć "co piszczy w trawie". Dodatkową pomocą w tym odkrywaniu może okazać się tablet, ponieważ umożliwia on rejestrowanie i dokumentowanie obserwacji, eksperymentów i doświadczeń prowadzonych poza budynkiem szkolnym, a także szereg aktywności związanych z opisywaniem naszych "zdobyczy" przyrodniczych po powrocie do klasy. Można wręcz powiedzieć, że tablet – jeśli już używamy na zajęciach – trzeba często wyprowadzać na spacer, gdyż wówczas właśnie ujawnia się jego olbrzymi potencjał edukacyjny.

Tablet pozwala nam też porządkować wiedzę zdobytą przez uczniów podczas wyjść ze szkoły. Można je wykorzystać w różnych projektach, które wymyślamy dla naszych uczniów. O tym, w jaki sposób wykorzystuje tablety w lekcjach poza budynkiem opowiadała podczas Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 (28.02-1.03.2015) Joanna Apanasewicz, nauczycielka wczesnoszkolna z "Małej Szkoły" Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Koninie Żagańskim, członkini społeczności Superbelfrów. Zapraszamy do obejrzenia jej wystąpienia:

Link do prezentacji wspierającej wystąpienie.

***

Organizatorami Inspiracji Wczesnoszkolnych 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska. Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partnerzy medialni: TOK FM oraz Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Obejrzyj inne wystąpienia z INSPIRACJI WCZESNOSZKOLNYCH:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie