gry w edukacjiGra symulacyjna to jedna z dobrych metod rozwijania przedsiębiorczości. Pozwala sprawdzić swoje decyzje w różnych warunkach, bez straty pieniędzy przy realizacji nietrafionych scenariuszy rozwoju własnego biznesu. Rozgrywki prowadzone przez internet przyciągają coraz więcej młodzieży i pozwalają w praktyce przetestować wiedzę teoretyczną nabytą w szkole.
 

narzędzia edukacyjneLaptop to dziś codzienność. USB, dysk zewnętrzny, twardy, płyty, przejściówki, linki, porty, pliki cookie i inne techniczno-informatyczne hasła to dla mnie już „normalny” język. Dzielnie opanowałam PowerPointa, edytor tekstów i inne programy. Wydawało mi się, że umiem już zapanować nad nową, wirtualną rzeczywistością i to ja nią rządzę. Aż pewnego dnia...
 

Młody człowiek w epoce cyfrowej uczy się inaczej niż jego rodzice kilkadziesiąt lat wcześniej. To inna kultura i metoda uczenia się, z wykorzystaniem szerokiej gamy narzędzi cyfrowych oraz narzędzi komunikowania się dostępnych w internecie. Aby przekaz skutecznie docierał do "multimedialnego ucznia", powinien być podawany w formie, w jakiej jest dobrze odbierany.PHOTO: SXC.HU

narzędzia edukacyjneTablety są już obecne na rynku kilka lat. Gdy trzy lata temu odwiedzałem w Dublinie firmę Intuition pokazano mi niewielkie urządzenie, na którym wgrana była pełna baza wiedzy potrzebna chirurgom do wykonywania najbardziej skomplikowanych operacji. Taki m-learning z użyciem tabletów stał się już ważnym narzędziem wspomagającym pracę profesjonalistów.
 

Tablice interaktywne są dość drogie i na próżno jeszcze szukać ich w klasach w większości szkół w Polsce. Ale potrzeba jest matką wynalazców, więc znaleźli się naukowcy, którzy rozwiązali ten problem. Jak przekonuje dr Johnny Lee z Carnegie Mellon University, możemy otrzymać 80% funkcjonalności tablicy interaktywnej już za 10% kosztów standardowego urządzenia.YOUTUBE

narzędzia edukacyjnePrzeprowadzenie projektu zespołowego ma stać się dla uczniów gimnazjów warunkiem ukończenia szkoły. Nauka ma kończyć się nie tylko egzaminem testowym, ale także przedstawieniem przed szkolną komisją efektów uczniowskiego projektu. To duża nowość. Uczniowie będą mogli wykazać się pomysłowością i umiejętnością wprowadzenia pomysłów w życie.
 

Wielu z nas zapamiętanie na raz zbyt dużej ilości informacji sprawia wyraźny kłopot. Połowa potem i tak gdzieś umyka. Wspomagamy się notatnikami, ale to również często nie przynosi poprawy pamięci. Jak namówić nasz mózg, aby pracował wydajniej? Można posłużyć się mapami myśli, które pomogą uporządkować i zapamiętać informację w taki sposób, jak to lubi nasz mózg.(C) EDUNEWS.PL

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
W roku 2025 na ogólną liczbę maturzystów (ok. 190 tysięcy) abiturienci złożyli ponad 38 tysięcy wn...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Jeśli uczelnie miałyby przeprowadzać swoje odrębne egzaminy wstępne, to chyba jest to bardzo dobry p...
Anna napisał/a komentarz do Chatbot AI nie jest przyjacielem dziecka!
niezrozumiała rekomendacja: "dzieci poniżej 18 roku życia nie powinny w ogóle móc wchodzić w interak...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Kryzys wizerunkowy
Ups...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie