W samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w
gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również
nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich (to
około 51 milionów osób). Do ukończenia 21 roku życia „przegrali” oni 10
tysięcy godzin, co w przełożeniu na dni pracy oznacza, że zawód gracza
wykonywali przez 3,5 roku.
Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji
W samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w
gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również
nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich (to
około 51 milionów osób). Do ukończenia 21 roku życia „przegrali” oni 10
tysięcy godzin, co w przełożeniu na dni pracy oznacza, że zawód gracza
wykonywali przez 3,5 roku.

Im więcej informacji do nas trafia, tym trudniej jest nam wyłapać te, których poszukujemy. System przetwarzania informacji w naszym mózgu mózgu jest wprawdzie arcydziełem, ale... no właśnie. Nasz mózg też potrzebuje ćwiczeń, aby ogarnąć ten ogrom informacji, który doń trafia i przetworzyć właściwe informacje w wiedzę. Pomagają w tym mapy myśli.
Nowoczesne technologie przestały być tylko ciekawostką.
Znajdują zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Dlaczego
więc nie miałyby zagościć również w edukacji? Łatwo można się przekonać, że dają one
nauczycielom możliwość skuteczniejszego dotarcia do młodzieży. Dobrym przykładem są tu tablice interaktywne, wykorzystywane także w polskich szkołach.
Teoretycznie komputery w każdej szkole są już na porządku dziennym. Ale czy możliwości tych narzędzi nowoczesnej edukacji wykorzystywane są na 100%? Używamy ich w szkołach najczęściej na lekcjach informatyki. A co z innymi przedmiotami? Czy dyrektorzy szkół i nauczyciele faktycznie korzystają z komputerów w celu przekazania uczniom potrzebnej im wiedzy i umiejętności?
Brytyjski instytut Centre for Learning and Performance Technologies (CLPT) przygotował listę najważniejszych narzędzi edukacyjnych. Wyboru dokonało 223 ekspertów z różnych krajów, którzy zajmują się zawodowo tematyką edukacyjną i szkoleniową. Na liście znalazły się zarówno programy komputerowe, jak i narzędzia interaktywne dostępne w Internecie.
Czy warto wydawać pieniądze na wielotomowe encyklopedie skoro praktycznie wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć, jest już w sieci? Poszukiwania ułatwiają wyszukiwarki, bez których odnalezienie się w gąszczu informacji byłoby niewykonalne. Skuteczne posługiwanie się wyszukiwarką internetową jest dziś jedną z najważniejszych kompetencji życiowych.

