gry edukacyjneW samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich (to około 51 milionów osób). Do ukończenia 21 roku życia „przegrali” oni 10 tysięcy godzin, co w przełożeniu na dni pracy oznacza, że zawód gracza wykonywali przez 3,5 roku.
 

narzędzia edukacyjneIm więcej informacji do nas trafia, tym trudniej jest nam wyłapać te, których poszukujemy. System przetwarzania informacji w naszym mózgu mózgu jest wprawdzie arcydziełem, ale... no właśnie. Nasz mózg też potrzebuje ćwiczeń, aby ogarnąć ten ogrom informacji, który doń trafia i przetworzyć właściwe informacje w wiedzę. Pomagają w tym mapy myśli.

nowe technologie w edukacjiNowoczesne technologie przestały być tylko ciekawostką. Znajdują zastosowanie praktycznie w każdej dziedzinie życia. Dlaczego więc nie miałyby zagościć również w edukacji? Łatwo można się przekonać, że dają one nauczycielom możliwość skuteczniejszego dotarcia do młodzieży. Dobrym przykładem są tu tablice interaktywne, wykorzystywane także w polskich szkołach.
 

narzędzia edukacyjne
 
Czy scenariusze lekcji są czymś szczególnie nowym w dziedzinie sposobu zapisywania instruktażu, jak przeprowadzić lekcje w szkole? Zdecydowanie tak - przekonują nauczycieli psycholog edukacyjny Małgorzata Taraszkiewicz oraz nauczyciel i trener w zakresie metodyki nauczania Mariusz Malinowski.
 

ICT w edukacjiTeoretycznie komputery w każdej szkole są już na porządku dziennym. Ale czy możliwości tych narzędzi nowoczesnej edukacji wykorzystywane są na 100%? Używamy ich w szkołach najczęściej na lekcjach informatyki. A co z innymi przedmiotami? Czy dyrektorzy szkół i nauczyciele faktycznie korzystają z komputerów w celu przekazania uczniom potrzebnej im wiedzy i umiejętności?
 

narzędzia edukacyjne XXI wiekuBrytyjski instytut Centre for Learning and Performance Technologies (CLPT) przygotował listę najważniejszych narzędzi edukacyjnych. Wyboru dokonało 223 ekspertów z różnych krajów, którzy zajmują się zawodowo tematyką edukacyjną i szkoleniową. Na liście znalazły się zarówno programy komputerowe, jak i narzędzia interaktywne dostępne w Internecie.
 

społeczeństwo informacyjneCzy warto wydawać pieniądze na wielotomowe encyklopedie skoro praktycznie wszystko, co chcielibyśmy wiedzieć, jest już w sieci? Poszukiwania ułatwiają wyszukiwarki, bez których odnalezienie się w gąszczu informacji byłoby niewykonalne. Skuteczne posługiwanie się wyszukiwarką internetową jest dziś jedną z najważniejszych kompetencji życiowych.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie