Jak zarabiać na Dzikim Zachodzie? To wiedzą najlepiej uczestniczy II Olimpiady Ekonomicznej portalu Farmersi.pl, którzy właśnie zakończyli zmagania. W tej rozgrywce naprzeciw siebie stanęli nie indywidualni farmerzy, ale kilkuosobowe drużyny. Ponownie okazało się, że stworzenie, utrzymanie i zarządzanie dochodową farmą to nie jest "kaszka z mleczkiem".
Inteligentny długopis
Kolejne narzędzie ma szanse stać się edukacyjnym przebojem. Smart pen, czyli inteligentny długopis, zadebiutował na rynku jako narzędzie do przenoszenia odręcznego pisma na ekran komputera. Obecnie dodawane są do niego nowe funkcje. Dzięki rejestracji dźwięku może pomóc również niewidomym i z powodzeniem wyrównać ich szanse edukacyjne.
10 pomysłów na pracę z projektorem
W wielu szkołach pojawiły się już multimedialne projektory podłączane do komputera. Zastąpiły stare dobre rzutniki i mniej lub bardziej czytelne folie. Jednocześnie wszechobecne prezentacje w PowerPoint to dopiero przedsmak możliwości, które dają nowoczesne projektory. Ich kupno to dopiero pierwszy krok do zmiany sposobu nauczania.
Webcamy pomagają niepełnosprawnym uczniom
Dzięki nowoczesnemu sprzętowi, ciężko chore lub niepełnosprawne dzieci mogą uczestniczyć w szkolnych zajęciach. Dotąd skazane były na nauczanie indywidualne, a przez to zupełnie pozbawione możliwości widywania się z rówieśnikami. Kamery internetowe montowane w szkołach nareszcie pozwalają im uczestniczyć w lekcjach bez wychodzenia z domu.
Angielski z gier?
Kilka tygodni temu portal Polygamia przytoczył ciekawe badania na temat
nauki języków obcych. Japońska agencja iShare Inc. przeprowadziła
internetowe badania sondażowe na grupie ponad czterystu Japończyków pytając
ich o najlepsze ich zdaniem sposoby nauki języka angielskiego. Na
pierwszym miejscu respondenci wskazali gry wideo.
Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji
W samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w
gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również
nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich (to
około 51 milionów osób). Do ukończenia 21 roku życia „przegrali” oni 10
tysięcy godzin, co w przełożeniu na dni pracy oznacza, że zawód gracza
wykonywali przez 3,5 roku.
Myślenie wielokierunkowe (mapy myśli)
Im więcej informacji do nas trafia, tym trudniej jest nam wyłapać te, których poszukujemy. System przetwarzania informacji w naszym mózgu mózgu jest wprawdzie arcydziełem, ale... no właśnie. Nasz mózg też potrzebuje ćwiczeń, aby ogarnąć ten ogrom informacji, który doń trafia i przetworzyć właściwe informacje w wiedzę. Pomagają w tym mapy myśli.