![narzędzia edukacyjne XXI wieku narzędzia edukacyjne XXI wieku](/images/stories/elearning1.jpg)
Przydatne e-portfolia
![narzędzia edukacyjne XXI wieku narzędzia edukacyjne XXI wieku](/images/stories/elearning1.jpg)
PONAD DEKADA INSPIR@CJI (2013-2024)
INSPIRUJĄCE WYSTĄPIENIA NAUCZYCIELI
NA NASZYCH KONFERENCJACH
→ zobacz wszystkie na YouTube
Rośnie popularność blogów jako źródła informacji, wymiany opinii i doświadczeń, zdobywania wiedzy. Dotyczy to zwłaszcza młodych ludzi, którzy używają blogów w sposób naturalny w swoim życiu osobistym, naukowym czy zawodowym. Blogi mogą stać kluczowym narzędziem szeroko pojętej edukacji, o ile ich znaczenie dostrzegą wreszcie nauczyciele i edukatorzy.
WebQuest jest to nowatorska metoda pracy z uczniami wykorzystująca technologię informacyjną. Celem podstawowym tej metody jest przedstawienie nowego sposobu pogłębiania wiedzy wykorzystującego elementy uczenia się zespołowego opartego na idei konstruktywizmu, czyli budowania własnej wiedzy w oparciu o zasoby Internetu.
Proces uczenia powinien jak najczęściej przybierać charakter pracy badawczej, podczas której uczniowie dostrzegają określony problem, formułują go, a następnie samodzielnie rozwiązują w drodze operacji intelektualnych i działań praktycznych. Do narzędzi dydaktycznych, które świetnie nadają się do wspomagania tego procesu zaliczają się materiały filmowe.
Dane Eurostatu z badań gospodarstw i przedsiębiorstw dotyczące korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych w UE nie są optymistyczne, gdy przyjrzymy się umiejętnościom mieszkańców związanym z wykorzystywaniem komputerów i Internetu. Pozwalają jednak ocenić stopień rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Europie.
W społeczeństwie informacyjnym kluczową umiejętnością potrzebną do funkcjonowania na co dzień uczniom i nauczycielom – jest wyszukiwanie i zarządzanie informacją. Rozwijanie tej umiejętności powinno być elementem programów nauczania na wszystkich etapach kształcenia. Metodą, która może przynosić pozytywne rezultaty, są WebQuesty.
Ostatnie komentarze