Coraz większą uwagę naukowcy zachodnich uczelni poświęcają grom
komputerowym. Ich popularność skłania wielu wykładowców akademickich do
szerszego wykorzystania gier w dydaktyce. Są one traktowane jako
skuteczne narzędzia, dzięki którym można się wiele nauczyć,
a zwłaszcza w zakresie kompetencji podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Badania nad rolą gier w edukacji
Coraz większą uwagę naukowcy zachodnich uczelni poświęcają grom
komputerowym. Ich popularność skłania wielu wykładowców akademickich do
szerszego wykorzystania gier w dydaktyce. Są one traktowane jako
skuteczne narzędzia, dzięki którym można się wiele nauczyć,
a zwłaszcza w zakresie kompetencji podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.

Narzekamy, że polska szkoła jest mało kreatywna. Ale to może dlatego,
że tłumi kreatywność uczęszczającej do niej młodzieży, w efekcie czego
„produkuje” absolwentów, którym nic się nie chce, bo po co ma się
chcieć? Wyjście z tego pata? Nauczmy młodzież oglądać rzeczywistość przez
kreatywne okulary, zmieniać na lepsze co się da, robić swoje i najważniejsze - zadawać pytania!

Kalifornia pod rządami Gubernatora Arnolda Schwarzeneggera wpadła w
poważne tarapaty w związku ze światowym kryzysem finansowym. Poszukując
oszczędności, urzędnicy stanowi zwrócili uwagę również na koszty
stanowego systemu edukacji. I uznali, że drukowane książki, z których uczy się
młodzież, to już przeżytek i zbyt wiele kosztuje stanową oświatę.
Jednym z owoców globalizacji jest możliwość doświadczania różnorodności
kultur i języków świata. Dzięki nowoczesnym narzędziom multimedialnym
każdy może stworzyć własną, indywidualną bibliotekę cyfrową, w której
mogą znaleźć się setki materiałów cyfrowych służących osobistemu
rozwojowi. Dobrym przykładem jest kształcenie języków obcych.


