Tegorocznych maturzystów (i nie tylko) zapraszamy na niecodzienne wydarzenie, które odbędzie się 30 kwietnia w godz. 18.00-23.00 i jest bezpłatne. Wystąpienia nauczycieli z całej Polski będą dotyczyć: zagadnień językowych, formy streszczenia, rozprawki, interpretacji tekstu poetyckiego a przede wszystkim problematyki lektur obowiązkowych. Zarwij nockę dla ciekawej Maturnocki.
W trosce o dzieci w cyfrowym świecie
Prawie połowa uczniów (49,5%) i nauczycieli (51%) przyznaje, że korzysta z internetu ponad 6 godzin dziennie. To zdecydowany wzrost w stosunku do danych sprzed pandemii, kiedy taki czas z ekranami deklarowało 7,2% młodych oraz 5,7% nauczycieli*. Nowa rzeczywistość i przeniesienie wielu aktywności do sieci zwiększa ryzyko kształtowania i utrwalania niezdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i młodzieży. Dlatego Fundacja Orange zaprasza szkoły do udziału w bezpłatnych programach #SuperKoderzy i MegaMisja, które wspierają uczniów i nauczycieli w ostrożnym i wartościowym korzystaniu z technologii. Placówki mogą zgłaszać się do 10 maja br., a zajęcia rozpoczną się od nowego roku szkolnego.
O stypendiach w Polsce
Kim są organizatorzy programów stypendiów w Polsce? Jakie typy stypendiów – naukowe, artystyczne, socjalne, sportowe – są najpowszechniejsze? Skąd pochodzą środki na stypendia? W jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na organizację programów stypendialnych? Odpowiedzi na te i na inne pytania znajdują się w raporcie „Mapa stypendiów III” z kompleksowego badania o stypendiach przyznawanych przez samorządy, organizacje pozarządowe, firmy i szkoły.
Nauka o dziedzictwie kulturowym może być inspirująca
Narodowy Instytut Dziedzictwa ogłosił konkurs „Graj o dziedzictwo” na opracowanie prototypu gry edukacyjnej, która ma pomóc w zdobywaniu wiedzy o dziedzictwie kulturowym. Zwycięska „planszówka” będzie wykorzystywana m.in. w ramach zajęć dydaktycznych z młodzieżą powyżej 13 roku życia. Konkurs adresowany jest do pełnoletnich osób fizycznych oraz do osób prawnych. Zgłoszenia można przesyłać do 16 lipca br., na zwycięzcę czeka 10 000 zł.
Game of Gdansk, czyli partycypacja poprzez grę
Budowanie aktywnego społeczeństwa to zadanie nas wszystkich – pedagogów, edukatorów, instytucji kultury. Często chęć lokalnego działania zaczyna się od fascynacji miejscem. Jak zatem zainteresować młodzież szkolną historią własnego miasta, a dokładnie – dzielnicy? Nadbałtyckie Centrum Kultury postawiło na gamifikację Gdańska.
Organizacja szkolnej kawiarenki
Nie potrzebowaliśmy podręczników, nawet ich nie mamy. Nie korzystaliśmy również z zeszytów i tradycyjnych zadań. Nikt nie pytał też o to, czy zadanie jest na ocenę. Za to pracowaliśmy metodą projektu, która daje szansę na sprawstwo każdemu uczniowi.
Lekcja, która może uratować życie!
Jesteś nauczycielem uczniów klasy piątej? Poznaj AKADEMIĘ STOP UDAROM - edukacyjną platformę online dla nauczycieli szkół podstawowych, która może pomóc w przekazaniu uczniom wiedzy na temat jednej z najczęstszych i groźnych chorób neurologicznych – udaru mózgu.