Tegorocznych maturzystów (i nie tylko) zapraszamy na niecodzienne wydarzenie, które odbędzie się 30 kwietnia w godz. 18.00-23.00 i jest bezpłatne. Wystąpienia nauczycieli z całej Polski będą dotyczyć: zagadnień językowych, formy streszczenia, rozprawki, interpretacji tekstu poetyckiego a przede wszystkim problematyki lektur obowiązkowych. Zarwij nockę dla ciekawej Maturnocki.

Prawie połowa uczniów (49,5%) i nauczycieli (51%) przyznaje, że korzysta z internetu ponad 6 godzin dziennie. To zdecydowany wzrost w stosunku do danych sprzed pandemii, kiedy taki czas z ekranami deklarowało 7,2% młodych oraz 5,7% nauczycieli*. Nowa rzeczywistość i przeniesienie wielu aktywności do sieci zwiększa ryzyko kształtowania i utrwalania niezdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i młodzieży. Dlatego Fundacja Orange zaprasza szkoły do udziału w bezpłatnych programach #SuperKoderzy i MegaMisja, które wspierają uczniów i nauczycieli w ostrożnym i wartościowym korzystaniu z technologii. Placówki mogą zgłaszać się do 10 maja br., a zajęcia rozpoczną się od nowego roku szkolnego.

Kim są organizatorzy programów stypendiów w Polsce? Jakie typy stypendiów – naukowe, artystyczne, socjalne, sportowe – są najpowszechniejsze? Skąd pochodzą środki na stypendia? W jaki sposób pandemia COVID-19 wpłynęła na organizację programów stypendialnych? Odpowiedzi na te i na inne pytania znajdują się w raporcie „Mapa stypendiów III” z kompleksowego badania o stypendiach przyznawanych przez samorządy, organizacje pozarządowe, firmy i szkoły.

Narodowy Instytut Dziedzictwa ogłosił konkurs „Graj o dziedzictwo” na opracowanie prototypu gry edukacyjnej, która ma pomóc w zdobywaniu wiedzy o dziedzictwie kulturowym. Zwycięska „planszówka” będzie wykorzystywana m.in. w ramach zajęć dydaktycznych z młodzieżą powyżej 13 roku życia. Konkurs adresowany jest do pełnoletnich osób fizycznych oraz do osób prawnych. Zgłoszenia można przesyłać do 16 lipca br., na zwycięzcę czeka 10 000 zł.

Budowanie aktywnego społeczeństwa to zadanie nas wszystkich – pedagogów, edukatorów, instytucji kultury. Często chęć lokalnego działania zaczyna się od fascynacji miejscem. Jak zatem zainteresować młodzież szkolną historią własnego miasta, a dokładnie – dzielnicy? Nadbałtyckie Centrum Kultury postawiło na gamifikację Gdańska.

Nie potrzebowaliśmy podręczników, nawet ich nie mamy. Nie korzystaliśmy również z zeszytów i tradycyjnych zadań. Nikt nie pytał też o to, czy zadanie jest na ocenę. Za to pracowaliśmy metodą projektu, która daje szansę na sprawstwo każdemu uczniowi.

Jesteś nauczycielem uczniów klasy piątej? Poznaj AKADEMIĘ STOP UDAROM - edukacyjną platformę online dla nauczycieli szkół podstawowych, która może pomóc w przekazaniu uczniom wiedzy na temat jednej z najczęstszych i groźnych chorób neurologicznych – udaru mózgu.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie