W czerwcu 2020 uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej w Janikowie dowiedzieli się, że zakwalifikowali się do kolejnej edycji programu #SuperKoderzy. Informacja ta przyniosła dużo radości i pozytywnych emocji w społeczności szkolnej i wpłynęła na motywację uczniów, bowiem mieli oni duży udział w wyborze ścieżki edukacyjnej i wspólnie z nauczycielem przygotowali film na konkurs. Stary rok szkolny zakończono z myślą, że w nowym roku czeka wszystkich nowa przygoda, pełna wyzwań i nowych możliwości...

7 grudnia br. wystartował ogólnopolski konkurs „zesPOLeni” organizowany przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. Jego celem jest zaangażowanie młodzieży do poszukiwania obszarów i wątków, które świadczą o pozytywnym wpływie Polaków na życie i gospodarkę współczesnej Norwegii, Islandii Liechtensteinu. Poprzednia edycja konkursu – „Na tropie” spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży i grona pedagogicznego, liczymy, że i tym razem uczniowie chętnie się zaangażują.

W ramach tegorocznej edycji akcji Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” udostępniono zestaw różnorodnych materiałów edukacyjnych do wykorzystania w pracy z uczniami i uczennicami. Myślą przewodnią tych treści jest hasło: „Bądź życzliwy: dla siebie i dla innych!”. Do kumpelskich zachowań i przeciwdziałania dokuczaniu zachęca Ambasador – Kamil Stoch.

Jak prowadzić efektywną i atrakcyjną edukację zdalną w szkole podstawowej? Czy to możliwe, aby nie zgubić się w labiryncie narzędzi, programów i aplikacji? Jak wzmocnić kompetencje liderskie i skutecznie przekazywać wiedzę innym członkom i członkiniom rady pedagogicznej? Edukacja zdalna potrzebuje ludzi aktywnych, dynamicznych i głodnych wiedzy! To dlatego Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog zaprasza nauczycieli i nauczycielki ze szkół podstawowych na cykl bezpłatnych szkoleń prowadzonych przez wykwalifikowanych trenerów, w ramach projektu “Szkolni liderzy edukacji zdalnej”. Kurs pomoże stworzyć zespoły eksperckie – które staną się wsparciem dla całej szkolnej kadry. Rekrutacja wystartowała 30 listopada br.

W tym roku Międzynarodowy Dzień Kropki w Polsce obchodziliśmy już po raz dwunasty. Pierwsze świętowanie tego dnia odbyło się w klasie trzeciej w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie we wrześniu 2012. Od tego czasu obchody Dnia Kropki zaczęły rozszerzać się na całą Polskę. Najpierw to nietypowe święto skupiało głównie najmłodszych. W 2017 r. powstała na Facebooku grupa Dzień Kropki. Święto stało się popularne w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach średnich. Z roku na rok pojawiało się coraz więcej inicjatyw, o Dniu Kropki mówiono w Domach Kultury, w bibliotekach, ośrodkach terapii, szkołach językowych. Kropka stała się pretekstem do odkrywania dziecięcych talentów i świętem kreatywności.

Każdy nauczyciel może pomóc odkryć uczniowi ukryte talenty. To oczywiste. Może także natchnąć i pchnąć w wielką edukacyjną przygodę dziesiątki czy setki uczniów w szkole. Wiemy, że każdy nauczyciel ma „tę” moc (choć nie zawsze ujawnioną). Ale coraz rzadziej dzieje się to w ramach edukacji przedmiotowej. Tą prawdziwą moc, uruchamiają dopiero projekty edukacyjne. To dopiero może być prawdziwa przygoda i odkrywanie nieznanych pokładów talentów i kompetencji. Warto kiedyś w nią ruszyć...

Przyszłość zaczyna się właśnie teraz i dlatego już dzisiaj warto rozwijać u młodzieży kompetencje i umiejętności, które pozwolą jej na wybór satysfakcjonującej ścieżki zawodowej oraz na funkcjonowanie w profesjach, których jeszcze nie ma. O ile same zawody przyszłości trudno jeszcze przewidzieć, to już kompetencje, które powinien posiadać pracownik przyszłości opisywane są w raportach od kilku lat.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie