Czy w demokracji wszyscy jesteśmy równi? Czy warto się angażować – brać udział w wyborach, kandydować do samorządu szkolnego czy organizować kampanie społeczne? Dlaczego w Japonii nikt nie rzuca papierków na ulicę? Kto wie, że w Portugalii kobiety dostały prawo do głosowania dopiero w 1974 roku?
W 45 minut dookoła języków obcych
We współczesnym świecie znajomość języków obcych to podstawa sukcesu - szkoła powinna zapewniać uczniom naukę języków obcych na wysokim poziomie. Trudne jest to do osiągnięcia, jeśli skupimy się na standardowych dialogach i nauce gramatyki, a nie na doskonaleniu sztuki komunikowania się i czerpania z kultury kraju, którego język poznajemy.
O technologiach w nauczaniu w klasach I-III
Od najmłodszych lat powinniśmy uczyć dzieci, że otaczające je technologie nie służą tylko do gier i zabaw, ale także wspierają uczenie się i rozwój. O tym właśnie jest nowy e-book z serii Think! - „Technologie są dla dzieci. Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej“, którego autorem jest Jolanta Okuniewska. Jest to pierwsze na rynku polskim opracowanie poświęcone rozwojowi kompetencji cyfrowych i społecznych uczniów klas I-III, przygotowany z myślą o nauczycielach wczesnoszkolnych.
Szkoła bez granic
Na polskim rynku wydawniczym ukazała się Akademia Khana. Szkoła bez granic wydana przez Media Rodzina. To wyjątkowa książka, w której możemy zapoznać się z nowatorską ideą zmieniającą myślenie o edukacji. Napisana przez wyjątkowego człowieka – Sala Khana, który z własnego pomysłu na lekcje w internecie rozwinął jedną z najważniejszych organizacji pozarządowych na świecie, oferującą darmowy dostęp do wielojęzycznych już zasobów edukacyjnych.
Wymiary zaangażowanego nauczania
W ramach wakacyjnej akcji czytelniczej połknąłem książkę pt. „The 5 Dimensions of Engaged Teaching”. Książka napisana jest z przekonaniem, że bycia dobrym nauczycielem można się nauczyć. W inspirujący sposób pokazuje fundamenty zaangażowanego nauczania. Teoretyczne akapity obrazowane są praktycznymi przykładami przedstawiającymi w jaki sposób, w ramach pracy nad „byciem nauczycielem”, można je rozwijać.
Czy grozi nam cyfrowa demencja?
Nakładem wydawnictwa „Dobra literatura” właśnie ukazała się na naszym rynku nowa książka Manfreda Spitzera pt. „Cyfrowa demencja”. Jestem głęboko przekonana, że z zawartymi w niej tezami i wynikami badań powinni zapoznać się wszyscy nauczyciele, studenci kierunków pedagogicznych i przede wszystkim rodzice oraz osoby zarządzające edukacją.
Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi
W przedwczorajszych szkołach wczorajsi nauczyciele przygotowują uczniów do rozwiązywania problemów, jakie przyniesie jutro. Nakładem Wydawnictwa Naukowego UMK właśnie ukazała się moja książka „Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi”.
Ostatnie komentarze