Dzisiejsza technologia pozwala dzieciom i młodzieży na prawie 24-godzinny /7 dni w tygodniu dostęp do mediów. Wyniki badania amerykańskiej Kaiser Family Foundation pokazują, że większość z nich spędza w multimedialnym świecie blisko 8 godzin dziennie. Mamy do czynienia z nowym pokoleniem, zwanym M2, którego życie obraca się w kręgu multimedialnych gadżetów i programów. Multimedialne pokolenie i jego świat
Dzisiejsza technologia pozwala dzieciom i młodzieży na prawie 24-godzinny /7 dni w tygodniu dostęp do mediów. Wyniki badania amerykańskiej Kaiser Family Foundation pokazują, że większość z nich spędza w multimedialnym świecie blisko 8 godzin dziennie. Mamy do czynienia z nowym pokoleniem, zwanym M2, którego życie obraca się w kręgu multimedialnych gadżetów i programów.

Przedsiębiorcy uważają, że aż 60% absolwentów kończących studia humanistyczne i 44% kończących kierunki ekonomiczne oraz zarządzanie, jest źle przygotowanych do wykonywania pracy zawodowej – oto wyniki badania przeprowadzonego przez organizację Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej (wcześniej Konfederacja Pracodawców Polskich).
Kończymy cykl o najważniejszych wyzwaniach polskiej edukacji. W ostatniej części opracowania skupimy się na kwestii przywództwa i jakości kapitału ludzkiego w edukacji oraz na rozwoju systemu edukacji poprzez szkoły i podmioty niepubliczne. Najbliższe lata przyniosą odpowiedź, które z tych wyzwań zostały podjęte (oby jak najwięcej) przez władze oświatowe.
Augmented Reality (AR) to połączenie rzeczywistości i świata wirtualnego - rzeczywistość wzbogacona o elementy generowane przez komputer. Coraz częściej AR można spotkać w grach komputerowych, rozrywce, reklamie. Prace nad jej zastosowaniami są prowadzone na całym świecie, także w Polsce – mówi dr Jaromir Przybyło z Laboratorium Biocybernetyki Katedry Automatyki AGH.
Małe dzieci w wieku do 5 lat nie powinny oglądać zbyt wiele programów telewizyjnych, ponieważ później może to oznaczać kłopoty w nauce (zwłaszcza matematyki). Ponadto dzieci te mają później większe skłonności do nadwagi niż ich rówieśnicy, którzy oglądali mniej telewizji we wczesnym dzieciństwie – wynika z badań naukowców kanadyjskich i amerykańskich.
Uczenie się zostało uznane za jedną z najważniejszych umiejętności ogólnych, obok takich jak: komunikacja, rozwiązywanie problemów, logiczne myślenie, przywództwo, kreatywność, motywacja, praca w zespole. Umiejętności te określa się mianem kompetencji niezależnych od przedmiotu nauczania lub kompetencji interdyscyplinarnych, czy też przekrojowych.
Obecnie zaciera się granica pomiędzy światem realnym, a wirtualnym. W cyberprzestrzeni padają kolejne granice, a świat znany z filmu Matrix staje się coraz mniej abstrakcyjny. Internet spowodował śmierć odległości, a w świecie wirtualnym spędzamy często więcej czasu niż w realnym. Szkoły kończy pokolenie, które nie zna już świata bez internetu.

