badania i analizyDzisiejsza technologia pozwala dzieciom i młodzieży na prawie 24-godzinny /7 dni w tygodniu dostęp do mediów. Wyniki badania amerykańskiej Kaiser Family Foundation pokazują, że większość z nich spędza w multimedialnym świecie blisko 8 godzin dziennie. Mamy do czynienia z nowym pokoleniem, zwanym M2, którego życie obraca się w kręgu multimedialnych gadżetów i programów. 
 

badania i analizyPrzedsiębiorcy uważają, że aż 60% absolwentów kończących studia humanistyczne i 44% kończących kierunki ekonomiczne oraz zarządzanie, jest źle przygotowanych do wykonywania pracy zawodowej – oto wyniki badania przeprowadzonego przez organizację Pracodawcy Rzeczpospolitej Polskiej (wcześniej Konfederacja Pracodawców Polskich). 
 

debaty edukacyjneKończymy cykl o najważniejszych wyzwaniach polskiej edukacji. W ostatniej części opracowania skupimy się na kwestii przywództwa i jakości kapitału ludzkiego w edukacji oraz na rozwoju systemu edukacji poprzez szkoły i podmioty niepubliczne. Najbliższe lata przyniosą odpowiedź, które z tych wyzwań zostały podjęte (oby jak najwięcej) przez władze oświatowe.

badania i analizyAugmented Reality (AR) to połączenie rzeczywistości i świata wirtualnego - rzeczywistość wzbogacona o elementy generowane przez komputer. Coraz częściej AR można spotkać w grach komputerowych, rozrywce, reklamie. Prace nad jej zastosowaniami są prowadzone na całym świecie, także w Polsce – mówi dr Jaromir Przybyło z Laboratorium Biocybernetyki Katedry Automatyki AGH. 
 

media i edukacjaMałe dzieci w wieku do 5 lat nie powinny oglądać zbyt wiele programów telewizyjnych, ponieważ później może to oznaczać kłopoty w nauce (zwłaszcza matematyki). Ponadto dzieci te mają później większe skłonności do nadwagi niż ich rówieśnicy, którzy oglądali mniej telewizji we wczesnym dzieciństwie – wynika z badań naukowców kanadyjskich i amerykańskich.
 

system oświatyUczenie się zostało uznane za jedną z najważniejszych umiejętności ogólnych, obok takich jak: komunikacja, rozwiązywanie problemów, logiczne myślenie, przywództwo, kreatywność, motywacja, praca w zespole. Umiejętności te określa się mianem kompetencji niezależnych od przedmiotu nauczania lub kompetencji interdyscyplinarnych, czy też przekrojowych. 
 

debaty edukacyjneObecnie zaciera się granica pomiędzy światem realnym, a wirtualnym. W cyberprzestrzeni padają kolejne granice, a świat znany z filmu Matrix staje się coraz mniej abstrakcyjny. Internet spowodował śmierć odległości, a w świecie wirtualnym spędzamy często więcej czasu niż w realnym. Szkoły kończy pokolenie, które nie zna już świata bez internetu.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie