Od końca listopada 2008 roku na ulicach wielu miast Polski można było
zauważyć plakaty i bannery, niektóre wielkości całej elewacji
kamienicy, informujące przechodnia o tym, że „Zwyciężyliśmy!”. Zanim
powiemy o tym kto i jak „zwyciężył”, warto zastanowić się nad
pierwszymi, podświadomymi reakcjami przechodnia po przeczytaniu takiego
komunikatu.
A czy ty lubisz się uczyć?
Każdy z nas posiada na własność fantastyczny biokomputer. Mózg jest
doprawdy doskonałym narzędziem, ale gdzie jest jego instrukcja obsługi?
Niestety niewielu nauczycieli w szkołach uczy na temat tego, jak go
używać, czyli jak się uczyć. W prowadzonych przeze mnie badaniach
prawie połowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych stwierdziła, że nie lubi
się uczyć.
Horizon Report 2009 - pięć wyzwań dla szkolnictwa wyższego
W szóstej edycji Horizon Report dużo uwagi poświęcono wyzwaniom dla szkół wyższych wynikającym z procesów informatyzacji i digitalizacji. Wymieniono pięć najważniejszych problemów do rozwiązania przez uczelnie, które będą miały najprawdopodobniej największy wpływ na nauczanie, uczenie się i kreatywność akademicką w perspektywie najbliższych pięciu lat.
Sukces pedagogiczny niejedno ma imię
Prezentujemy fragmenty wywiadu z nauczycielem, który odnosi znakomite sukcesu pedagogiczne, jest w Stanach Zjednoczonych zdobywcą tytułu Nauczyciel Roku oraz Nagrody przyznawanej przez korporację Walta Disneya dla wybitnych nauczycieli. Nazywa się Steven Levy i jest autorem kilku znakomitych książek, w tym „Starting from Scratch. One Classroom Builds its own Curriculum” .
Horizon Report 2009 - technologie kluczowe dla szkolnictwa wyższego
Przygotowywany przez New Media Consortium oraz Educause Learning Initiative we współpracy z kilkudziesięcioma ośrodkami akademickimi, The Horizon Report jest jednym z najważniejszych głosów na temat zmian w systemie edukacji w wyniku rozwoju technologicznego. W raporcie 2009 najwięcej uwagi poświęcono kluczowym technologiom dla szkolnictwa wyższego.
Rok po roku, krok po kroku...
Czy wiesz, że dzisiejszy uczeń do ukończenia 38 roku życia zmieni pracę10-14 razy? Czy wiesz, że zadaniem szkoły jest przygotowanie uczniów dozawodów, które jeszcze nie istnieją, do korzystania z technologii inarzędzi, które jeszcze nie zostały wymyślone i do rozwiązywaniaproblemów, o których nie wiemy jeszcze, że staną się dla nasproblemami... Co to wszystko oznacza?
Projekty szkolne przygotowują do pracy
Raporty ekspertów są alarmujące – polska młodzież jest nieprzygotowana do podjęcia zatrudnienia i często niemoże znaleźć pracy w zawodzie. Winąza ten stan rzeczy obarcza się przede wszystkim instytucję szkoły,która nie oferuje praktycznej edukacji pod kątem rynku pracy i nierozwija przedsiębiorczych postaw, przekazując zbyt dużo wiedzy teoretycznej.
Ostatnie komentarze