Grupa New Media Consortium, która zajmuje się obszarem nowoczesnych technologii w edukacji, właśnie opublikowała swój Horizon Report. Tym razem badaniami objęto nie tylko szkoły wyższe, ale wszystkie typy szkół. Raport pokazał, jakie narzędzia już niedługo, bo w perspektywie od roku do maksymalnie pięciu lat, zrewolucjonizują pracę w szkole.
Czego pragną uczniowie?
Organizacja Project Tomorrow prowadzi wśród amerykańskich uczniów wieloletni projekt badawczy dotyczący wykorzystania nowoczesnych technologii w szkole. Właśnie opublikowano wyniki kolejnego etapu badań. Wynika z nich, że młodzież oczekuje od szkoły przede wszystkim większego dostępu do mobilnych narzędzi i poszerzenia oferty kursów online.
Studenci w sieci
Niedawno opublikowano pierwsze wyniki badań przeprowadzonych w ramach projektu Information Literacy, czyli ogólnonarodowego badania umiejętności cyfrowych studentów w Stanach Zjednoczonych. W pierwszej kolejności prawie 90 studentów opowiedziało dokładnie, w jaki sposób korzysta z sieci i skąd czerpie informacje.
Nauczyciel cybergeneracji
Cyberpokolenie stało się zatem faktem, a wirtualna przestrzeń daje
nieskończone możliwości produkowania i dystrybucji zróżnicowanych
informacji, z których każda chce pretendować do miana prawdziwej, do
bycia właściwą reprezentacją świata, bądź w rezultacie światem. A to
bezsprzecznie wpływa na kształtowanie wyobrażeń o świecie tworzonym
przez młodych.
Przekleństwo bycia geniuszem
Badania przeprowadzone przez naukowców Uniwersytetu w Hajfie dowodzą, że ponadprzeciętnie uzdolnione dzieci podlegają sztywnym schematom i oczekiwaniom społecznym dużo częściej, niż ich rówieśnicy. Bez względu na różnorodne umiejętności, które posiadają mali geniusze, ich wybór ścieżki zawodowej jest często ograniczony do jednej z nauk stosowanych.
Co jest ze mną nie tak? Dzieci potrzebują zrozumienia, nie etykietek
Podejmując kompleksową diagnostykę z wykorzystaniem metod kinezjologii edukacyjnej, wychowawca uzyskuje możliwość pełnej charakterystyki indywidualnego stylu uczenia się i zachowania swoich uczniów. Dysponując tymi informacjami jest w stanie zaplanować takie formy nauczania, które uwzględniają indywidualne style przyswajania informacji przez uczniów w klasie.
Zacząć od początku
„Urzędnik wydziału oświaty mówi: „Zapewniam zasoby dla edukacji.”
Dyrektor – „Buduję środowisko wspierające uczenie.” Nauczyciel:
„Pomagam dzieciom odkrywać piękno świata” Dziecko: „Nienawidzę
szkoły!”. Fragment ten przeczytałam wczoraj w książce Blaina Lee „The Power
Principle. Influence with Honor” (Zasada wpływu. Postępuj z honorem).