Rynki finansowe mają kluczowe znaczenie dla funkcjonowania
współczesnych gospodarek i społeczeństw. Globalny kryzys finansowy
szybko i łatwo rozprzestrzenił się na cały świat. Jednym z powodów, dla
których ma on tak szeroki zasięg, jest brak choćby podstawowej wiedzy
konsumentów na temat racjonalnego gospodarowania własnymi finansami.
Bariery w rozwoju Web 2.0 w szkołach
Ostatnie raporty przynoszą ciekawe informacje na temat
tego, które narzędzia są popularne w szkołach, a które nie i dlaczego.
Uczniowie i nauczyciele często i chętnie sięgają po dostępne w sieci
serwisy społecznościowe, ale z drugiej strony różnego rodzaju bariery –
technologiczne i osobowe, przeszkadzają w szerszym wykorzystaniu
ich w klasie szkolnej.
O nowoczesności edukacji
O nowoczesności, podobnie jak przyszłości i jakości edukacji, mówi i
pisze dziś wielu. Polska szkoła zmienia się, ale czy we właściwym kierunku? Czy polska edukacja podnosi jakość uczenia
się i jego organizowania w szkole? Czy zmienia się we właściwym zakresie? Takich pytań jest wiele, a
odpowiedź jest oczywista: szkole potrzebna jest nowoczesność edukacji!
Z laptopem w szkolnej ławce
W Katowicach realizowany jest pilotażowy program edukacyjny „Lekki jak piórko”. Dzięki niemu 22 uczniów klasy IIIa Szkoły Podstawowej nr 33, będzie przez najbliższe trzy lata uczyło się na co dzień z wykorzystaniem komputerów Classmate PC firmy Intel. Rozmawiamy z Elżbietą Bryl, która prowadzi w tym programie zajęcia z uczniami.
Dobra edukacja - czyli jaka?
„Dobra edukacja – czyli jaka?” to temat tegorocznej matury pisemnej z
przedmiotu Wiedza o społeczeństwie (dla poziomu rozszerzonego). Postaram się odpowiedzieć na to pytanie
najlepiej jak potrafię. Nie wiem, czy zmieszczę się w kluczu oceniania. Liczę
jednak na wyrozumiałość osób sprawdzających.
Jednopłciowa edukacja. Edukacja jest kobietą?
Mówienie o nowoczesnej edukacji to nie tylko myślenie o tym, w jakisposób wykorzystać nowe technologie na różnych przedmiotach,jak wyzwolić kreatywność uczniów i pozwolić im uczyć się przy pomocyurządzeń, które mają na wyciągnięcie ręki na co dzień. Totakże sposób organizacji nauki, który przestaje być identyczny dlawszystkich uczniów obu płci.
Rozwijajmy umiejętności potrzebne w epoce cyfrowej
Rezultaty badania przeprowadzonego przez amerykańską
organizację National School Boards Association (NSBA) wskazują, iż
najważniejszym zadaniem dla kadry zarządzającej szkołami powinno być
skoncentrowanie się na rozwoju umiejętności XXI wieku, nawet jeśli
ostatnio, z powodu globalnego kryzysu, ograniczono środki na zakupy
nowych technologii.