Edukacja obywatelska w Polsce wcale w tak dobrej formie, jak mogłoby się wydawać. Mimo, że odsetek osób biorących udział w wyborach spada, działania na rzecz poprawy świadomości obywateli są prowadzone okazjonalnie, przez pojedyncze podmioty. A przykładów do naśladowania nie trzeba szukać daleko – wystarczy spojrzeć na Niemcy.
Niedostatek absolwentów kierunków technicznych szkodzi gospodarce i jej konkurencyjności w świecie – to główna teza raportu firmy Bayer opracowanego w ramach inicjatywy Making Science Make Sense. Menedżerowie amerykańskich firm uznali, że za stworzenie systemu promocji kierunków technicznych są odpowiedzialne również firmy, nie tylko system edukacji.
Enquiring Minds to program, którego realizacja rozpoczęła się 3 lata temu. Jest on odpowiedzią na wątpliwości, jakie pojawiły się w debacie na temat edukacji w Wielkiej Brytanii - czy programy nauczania obowiązujące w szkołach są odpowiednie dla młodych osób, którzy w dorosłe życie wchodzą już w XXI wieku i w zupełnie innych warunkach niż ich rodzice.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości skłania do zastanowienia się nad przyszłością edukacji w zakresie przedsiębiorczości i finansów osobistych. Opublikowany raport fundacji Polska Przedsiębiorcza i FOR wskazuje na potrzebę zmiany podejścia do nauczania przedsiębiorczości w szkołach. Warto moim zdaniem rozszerzyć dyskusję o równie ważne wątki finansowe.
Polacy, zwłaszcza młodzi, przekonują się, że inwestycja w naukę języka obcego może przynieść wiele korzyści już w pierwszym okresie pracy. W odpowiedzi na pojawiające się publikacje dotyczące nauki języków obcych, portal szukaj-lektora.pl przeprowadził badania na grupie lektorów, chcąc uzupełnić obraz rynku szkoleń językowych o jego stronę podażową.
Na inaugurację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości zaprezentowano raport Jak uwolnić przedsiębiorczość w Polsce?, przygotowany na podstawie badań SMG/KRC na zlecenie fundacji Polski Przedsiębiorczej i Forum Obywatelskiego Rozwoju. Szeroko opisuje on istniejące bariery w rozwoju przedsiębiorczości, podpowiada rozwiązania, które trzeba przyjąć.
W dorosłe życie wchodzi właśnie pokolenie, które socjolodzy określają mianem generacji Y. Są to osoby młode, w wieku od 15 do 28 lat, które od wczesnych lat życia mają na co dzień do czynienia z nowymi technologiami i nie wyobrażają sobie funkcjonowania w świecie bez telefonu komórkowego, odtwarzacza mp3 czy swobodnego dostępu do Internetu.
Ostatnie komentarze