O tym, że w internecie kryją się przed nauczycielami dydaktyczne cuda – narzędzia, które niemal od ręki pozwalają mocniej zaangażować uczniów w naukę – piszemy na łamach portalu dość często. Nie zaszkodzi ciągle przypominać i zachęcać do próbowania nowych metod nauczania. Dziś ponownie zaprosimy do Learning Apps, Zondle, a pokażemy też, co można zrobić z wykorzystaniem Kahoot.
Nauczyciele potrzebują szkoleń z TIK
Większość nauczycieli nie jest świadoma istnienia w internecie narzędzi, które można w każdej chwili wykorzystać, aby nauka dla naszych uczniów była ciekawsza, bardziej angażująca i atrakcyjna. Gdy trafią na innych nauczycieli, którzy potrafią im opowiedzieć, jak praktycznie korzystają z TIK na swoich lekcjach, widać, jak wielkie są ciągle potrzeby w zakresie szkoleń ze skutecznego wykorzystania technologii w szkole. I to mimo już wielu zrealizowanych programów szkoleniowych.
Gry to przyszłość edukacji
Dzieci i młodzież uwielbiają gry – dlaczego by tego zainteresowania ne wykorzystać do celów edukacyjnych? Popularnym mitem jest twierdzenie, że grając w gry uczniowie marnują czas. Z badań wynika co innego. Gry rozwijają kreatywność, relacje towarzyskie, pomagają kształcić kompetencje potrzebne w XXI wieku.
W poszukiwaniu edukacyjnych innowacji
Po raz pierwszy polscy nauczyciele, pracownicy naukowi oraz studenci mają możliwość uczestniczenia w Sanoma Learning Lab - międzynarodowym programie i tworzenia innowacyjnych rozwiązań, które mogą wpłynąć na skuteczność nauczania. To unikalna szansa, aby rozwinąć swoje umiejętności i zdobyć wiedzę, która pozwoli zamienić pomysły w praktyczne rozwiązania i wdrożyć je w życie.
Dasz radę wytłumaczyć wszystko
Polscy programiści należą do światowej czołówki. Wiemy, że potrafią tworzyć światowej klasy gry, takie jak np. Wiedźmin, ale nie wszyscy wiedzą, że potrafią także tworzyć aplikacje edukacyjne, dzięki którym będą uczyć się dzieci i młodzież na różnych kontynentach. To nie żart – jedna z najbardziej znanych obecnie na świecie aplikacji na urządzenia mobilne pochodzi z Wrocławia.
Mobilne środowisko kształcenia i zarządzania szkołą
Na każdą technologię w szkole trzeba mieć pomysł. Także na mobilne urządzenia, zwłaszcza na te wielofunkcyjne. Nie wystarczy ich kupić, aby podnieść jakość nauczania. Jeśli już mamy pomysł, po co nam dana technologia w szkole, inwestycja może przynieść wielkie korzyści edukacyjne. Uczniom, nauczycielom i dyrektorom szkół.
Tabletowa klasa z Olsztyna
Tablety dla niej i jej uczniów przyjechały z Brukseli – jako nagroda za wygrany europejski konkurs w programie eTwinning. Tuż przed wakacjami, mniej więcej rok temu. To był jej pierwszy kontakt z tabletem, o którym nie wiedziała praktycznie nic. W ciągu roku jej klasa trzecia szkoły podstawowej przeszła prawdziwą metamorfozę.