Postęp włączył piąty bieg, niektóre technologie „starzeją” się w ciągu dwóch-trzech lat. Urządzenia elektroniczne, które nam towarzyszą robią się coraz mniejsze i coraz lepiej dopasowane do naszych (również rosnących) potrzeb. Także edukacyjnych. Ale to od nas – osób uczących się oraz od nauczycieli zależy, czy przenośne urządzenia zmienią edukację, czy pozostaną tylko „gadżetami”. Są ważną częścią świata, w którym żyjemy i towarzyszą nam w coraz to nowych sytuacjach. Ale czy potrafimy zrozumieć, z czym mamy do czynienia?
Nauka inwestowania w praktyce
Najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni z prawie 8500 drużyn reprezentujących 850 szkół odbiorą w najbliższy poniedziałek dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na zakończenie XII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej.
Geografia zgamifikowana
Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odliczają czas do egzaminów końcowych. Nastał czas powtarzania materiału i sprawdzania wiedzy. Znowu kartkówka? A może lepiej trochę pograć w gry i przy tym czegoś się... nauczyć?
Konkurs na najlepszy remiks archiwów Europeany
7 kwietnia ruszył międzynarodowy konkurs na najlepszy remiks z wykorzystaniem zasobów europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana (www.europeana.eu). Swoje prace wideo, bazujące na zbiorach Europeany, do 25 maja, mogą zgłaszać uczniowie i młodzi internauci. Organizatorem Europeana Video Remix jest Narodowy Instytut Audiowizualny.
O nauczaniu ekonomii i finansów w szkołach
Zjawiska ekonomiczne towarzyszą dzieciom od najmłodszych lat. Już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym warto tłumaczyć to, co dzieje się wokół nas w świecie gospodarki i pieniądza. Kiedy kształtuje się świadomość pieniądza, nauczyciele (gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych) powinni szerzej omawiać zagadnienia budżetu domowego, oszczędzania, inwestowania, przedsiębiorczości. Na tym etapie kształcenia powinniśmy też sięgać po innowacyjne formy edukacji, aby zwrócić uwagę uczniów na znaczenie wiedzę ekonomicznej w życiu.
Magiczne wzorki, czyli Plickers
Plickers to aplikacja, dzięki której możemy przeprowadzić szybką sondę w klasie lub mały test. Sprawdzi się we wszystkich sytuacjach, w których używamy metodników znanych z oceniania kształtującego. Nie oczekujmy od niej zbyt wiele, gdyż posiada jedynie najprostsze funkcje. Ma jednak jedną ogromną zaletę, do jej wykorzystania nasi uczniowie nie potrzebują żadnych urządzeń elektronicznych. Wystarczy smartfon lub tablet z dostępem do internetu dla nauczyciela i wydrukowane specjalne kody kreskowe dla uczniów.
Zanim zaczniesz nagrywać
Film jest niewątpliwie jedną z najczęściej wykorzystywanych form edukacyjnych. Był, jest lub będzie podstawowym nośnikiem treści merytorycznych małych (np. RoZoom na Kulturę), dużych (np. Mapa Przemian) i ogromnych projektów (np. Khan Academy) edukacyjnych. Lubią go uczniowie ponieważ daje im wielką swobodę ekspresji, coś, czego dość rzadko doświadczają na samych zajęciach. Warto zadać im projekt, którego rezultatem będzie film związany z tematem zajęć. Mamy co najmniej setki dowodów na to, że potrafią stworzyć filmowe perełki.
Ostatnie komentarze