Centrum Nauki Kopernik planuje powołanie Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. Będzie to pierwszy w Polsce eksperymentalny ośrodek, zajmujący się badaniem, opracowywaniem i testowaniem nowatorskich form oraz metod działań edukacyjnych.fot. Centrum Nauki Kopernik

Ruszyła czternasta edycja European Language Label, konkursu przeznaczonego dla instytucji i nauczycieli, którzy w dziedzinie nauki języków obcych szukają nowatorskich rozwiązań, tworzą własne materiały dydaktyczne, wychodzą poza program nauczania. Zrealizowałeś ciekawy projekt językowy? Zgłoś się i zdobądź European Lanuage Label!fot. Fotolia.com

Jedną z wyrażanych głośno opinii o internecie jest taka, że oto jest to jeden wielki śmietnik, w którym wszystko można znaleźć. Nauczyciele jednak nie powinni wyrażać takiej opinii, ponieważ w sieci można znaleźć wspaniałe e-narzędzia, dzięki którym lekcje będą ciekawsze, a uczniowie zdobędą nowe umiejętności. Kontynuujemy nasz cykl o przydatnych dla edukacji programów dostępnych online.fot. Fotolia.com

Lektura to jak wiadomo książka, którą obowiązkowo należy przeczytać. Jaka powinna być? Interesująca, ciekawa, mądra, wartościowa. Powinno się ją czytać jednym tchem. I taką dla moich uczniów jest na pewno „Zaczarowana zagroda” Centkiewiczów. Przeczytali ją samodzielnie w domu wszyscy.fot. Aleksandra Schoen-Kamińska, Superbelfrzy RP

Doświadczenia wielu polskich nauczycieli pokazują, że w internecie mogą oni znaleźć odpowiednie narzędzia do przygotowania elementów e-lekcji z dowolnego tematu. Jedyne, co ich może ograniczać, to czas spędzony nad przygotowaniem materiałów edukacyjnych. Nagrodą natomiast będzie z jednej strony rozwinięcie pewnych umiejętności cyfrowych, a z drugiej stworzenie dokładnie takiego materiału, jakiego potrzebują na zajęciach.fot. Fotolia.com

Dobra gra to taka, która da się zmodyfikować w zależności od potrzeb grającego. Jeśli znacie zasady gry w Makao, bez trudu będziecie mogli zagrać w UNO. Jeśli uruchomicie wyobraźnię, zamienicie tę grę w kilka innych, również edukacyjnych rozgrywek.fot. Joanna Apanasewicz, Superbelfrzy RP

Kim są: mają naście lat, zaczepiają przechodniów i malują po ścianach? To – młodzi aktywiści! Twórcy murali, organizatorzy gier miejskich i czujni eksperci do spraw przestrzeni publicznej. Od września do lutego odkrywali miejsca warte uwagi, ozdabiali okolicę i sprawdzali jej stan techniczny. Efekt? W ramach 5. edycji programu „Młody Obywatel”, młodzież szkolna z całej Polski zrealizowała blisko 180 inicjatyw w swoim otoczeniu.fot. CEO - Młodzi Obywatele w trakcie przeprowadzania ankiet z mieszkańcami Sochaczewa

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie