Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
Zabawa geoinformacją (2)
Gry i zabawy geoinformacyjne są jaskrawym przykładem wpływu nowoczesnych technologii na realizację ukrytych ludzkich potrzeb, związanych generalnie z chęcią przeżywania przygód. W wielu przypadkach wykazują istotne podobieństwa z grami „treasure hunt”, spopularyzowanymi począwszy od książek dla dzieci do szerokiej gamy gier komputerowych.
W Malborku o edukacji XXI wieku
Wystartował IV Ogólnopolski Festiwal Edukacyjny. Do Malborka przyjechali nauczyciele i edukatorzy z całej Polski aby zastanawiać się, jak zmienić tradycyjne formy edukacji w szerokopasmowe edustrady, na których zmieszczą się każdy styl uczenia i każdy uczeń, a także jak wykorzystywać nowe technologie edukacyjne dla poprawy jakości kształcenia.
Przydatne e-portfolia
Internet stwarza wszystkim jego użytkownikom możliwość w zasadzie dowolnej prezentacji własnego dorobku intelektualnego i zawodowego. Jednym z przydatnych narzędzi są e-portfolia. Można je opisać jako wirtualne wizytówki, ogólnodostępne w sieci, stworzone dla każdego, kto może być zainteresowany naszą działalnością i zawodowym doświadczeniem.
Wirtualna Atlantyda pomaga w nauce
Uczniowie z Północnej Karoliny, już teraz odnoszą edukacyjne korzyści z używania gier komputerowych, w których uczestniczyć może większa liczba osób. Takim narzędziem jest Quest Atlantis, zapraszające użytkowników do trójwymiarowej wirtualnej rzeczywistości. Tam mogą uczyć się, stawiać czoło wyzwaniom, a przy tym doskonale się bawić.
Edukacja przez ruch
Nauka kojarzy nam się przede wszystkim z podręcznikiem, tablicą, kredą, biurkiem i dziećmi siedzącymi w ławkach. A także z ogromną iloscią informacji mniej lub bardziej użytecznej, które należy zapamiętać. Nie zawsze daje to dobry rezultat. Dla lepszego rozwoju uczniowie muszą wykorzystywać wszystkie zmysły. Potrzebują ruchu, gdyż wówczas ćwiczą wiele umiejętności.
Autorytety dla edukacji
21 października 2008 r. redakcja miesięcznika „Edukacja i Dialog” wspólnie ze Społecznym Towarzystwem Oświatowym zainauguruje skierowany do środowisk oświatowych i osób prowadzących działalność edukacyjną cykl seminariów pt. „Autorytety dla edukacji”. Pierwsze spotkanie z tego cyklu zatytułowane jest „Między wiedzą a kompetencją”.
Ostatnie komentarze