Znamy już laureatów najlepszych pomysłów na biznes VI edycji Konkursu na Biznesplany organizowanego przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i Fundację BRE Banku. Laureat nagrody głównej w projekcie Titanis BCI planuje tworzyć interfejsy polepszające komunikację człowieka z komputerem, a następnie szerzej wykorzystać je w życiu społecznym i gospodarczym.Twórcze pomysły nagrodzone
Znamy już laureatów najlepszych pomysłów na biznes VI edycji Konkursu na Biznesplany organizowanego przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości i Fundację BRE Banku. Laureat nagrody głównej w projekcie Titanis BCI planuje tworzyć interfejsy polepszające komunikację człowieka z komputerem, a następnie szerzej wykorzystać je w życiu społecznym i gospodarczym.

Z badań społecznych wynika, że nawet i 13 mln osób w Polsce nie potrafi dobrze obsługiwać komputera. Ma to negatywny wpływ na rozwój kraju - brak kompetencji informatycznych jest główną przyczyną niskiego poziomu innowacyjności gospodarki – uważają uczestnicy XIV Konferencji "Miasta w internecie", której ważnym tematem była cyfrowa edukacja dorosłych.
Na uczelniach w Stanach Zjednoczonych student jest klientem i w związku z tym wymaga od nauczycieli jak najlepszego wykształcenia. To powoduje, że amerykańskie uczelnie są najlepsze na świecie - ocenia prof. Josef Strada z Arizona State Univeristy, który gościł w Warszawie w związku z konferencją "Drivers of change: what can we learn by comparing U.S. and EU university?"
Zakończył się ambitny międzynarodowy projekt edukacyjny
Fundacja Think! zaprasza uczniów i nauczycieli do udziału w projekcie „Fundusze dla Polski – Filmowa Mapa Przemian”. W ramach projektu odbędzie się m.in. ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów na najciekawsze filmy ukazujące rozwój naszego kraju (w wielu wymiarach) dzięki finansowemu wsparciu z Funduszy Europejskich. Uwaga, przewidziano wysokie nagrody!
Metoda projektu - nazywana „królem metod aktywizujących”, np. przez organizatorów programu „Nauczyciel z klasą”, jest metodą bardzo dobrą, bo ma problemowy charakter, uwalnia indywidualny potencjał, wielostronnie aktywizuje, wymaga współdziałania i porozumiewania się, a przede wszystkim motywuje do uczenia się i daje konkretne edukacyjne korzyści.

