Coraz większą uwagę naukowcy zachodnich uczelni poświęcają grom
komputerowym. Ich popularność skłania wielu wykładowców akademickich do
szerszego wykorzystania gier w dydaktyce. Są one traktowane jako
skuteczne narzędzia, dzięki którym można się wiele nauczyć,
a zwłaszcza w zakresie kompetencji podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Najważniejszym wyzwaniem, wobec którego stoimy jako Polacy w następnym 20-leciu jest poprawa zdolności do współdziałania, lepsze
wykorzystanie potencjału zbiorowego, zbudowanie naszego prawdziwego
RAZEM. Temu właśnie wyzwaniu będzie poświęcony IV Kongres Obywatelski.
Bardzo istotne w tym RAZEM jest również myślenie o przyszłości polskiej
edukacji.
Wystartował projekt „Finanse.mp3 - Edukacja młodych konsumentów finansowych”. Inicjatywa jest skierowana do warszawskich gimnazjalistów, a jej głównym celem jest zmobilizowanie warszawskiej młodzieży do dzielenia się wiedzą o skutecznych sposobach gospodarowania własnymi środkami finansowymi. Organizatorem projektu jest Fundacja Teraz Edukacja.
W październiku startuje V edycja Olimpiady Przedsiębiorczości. Czy warto sprawdzić swoją wiedzę na temat przedsiębiorczości? Warto. Na
zwycięzców czekają indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce
oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Wartościowe nagrody przewidziano
również dla nauczycieli oraz szkół. Zapisy trwają do 31
października 2009 r.
Ministerstwo Gospodarki i Fundacja Polska Przedsiębiorcza podpisały
umowę na realizację największego projektu rozwijającego
przedsiębiorczość młodych w Polsce. Droga do Polski Przedsiębiorczej startuje już 1 października. Efektem projektu będzie nie tylko zbudowanie sieci wspierania
przedsiębiorczości, ale i stworzenie nowej marki naszego kraju - Polski
Przedsiębiorczej.
Narzekamy, że polska szkoła jest mało kreatywna. Ale to może dlatego,
że tłumi kreatywność uczęszczającej do niej młodzieży, w efekcie czego
„produkuje” absolwentów, którym nic się nie chce, bo po co ma się
chcieć? Wyjście z tego pata? Nauczmy młodzież oglądać rzeczywistość przez
kreatywne okulary, zmieniać na lepsze co się da, robić swoje i najważniejsze - zadawać pytania!
Pojęcia ekonomiczne często są przez uczniów określane jako trudne i
niezrozumiałe. Umiejętność racjonalnego zarządzania domowym budżetem
jest jedną z podstawowych, jakie powinni posiąść młodzi ludzie, aby w
przyszłości stać się świadomymi konsumentami. Czy istnieje zatem sposób
na zachęcenie dzieci i młodzieży do poznawania zagadnień finansowych?