Czy programowanie może cieszyć? Czemu nie. Przecież jest aktem tworzenia, próbą uruchomienia i organizacji wirtualnego świata. Obserwując dzieci kodujące w programie Scratch, z łatwością zauważymy, że już po krótkim czasie czynności te przynoszą im ogromną radość i satysfakcję. Czy równie mocno cieszy nauczycieli?
Po Edu Moc do sieci
Tego jeszcze nie było. 1 października br. Superbelfrzy zorganizują dwunastogodzinny maraton edukacyjny w internecie – konferencję Edu Moc Online 2016. To wydarzenie to kilkanaście równocześnie odbywających się webinarów (wideokonferencji), które rejestrować będą spotkania, rozmowy, warsztaty. Niech moc będzie z wami.
Collegium Futurum ciąg dalszy
Koncepcja funkcjonowania szkoły Collegium Futurum powstała w roku 2008. A pierwsze zajęcia rozpoczęły się we wrześniu 2010. Swoim programem projekt obejmował zarówno gimnazjum, jak i liceum. Oparty został na modelu kształcenia hybrydowego łączącego tradycyjną edukację z edukacją w sieci i w przestrzeni publicznej. Model ten wykorzystuje tradycyjne środowisko szkolne, wirtualny kampus z cyfrowymi zasobami oraz przestrzeń społeczną. Obecnie funkcjonuje jako projekt, którego elementy wdrażane są w wybranych polskich szkołach w różnym zakresie.
Po co szkole technologie?
Czy w szkole XXI wieku potrzebujemy technologii i do czego? Takie pytanie może wydać się nieco dziwne. Patrząc jednak z zewnątrz na technologie (nie)obecne w placówkach oświatowych wielokrotnie można dojść do wniosku, że ten potencjał nie do końca w szkołach jest optymalnie wykorzystany.
Cztery packi i czarna skrzynka, czyli sposób na powtórkę z historii
Nie od dziś wiadomo, że uczniowie lubią się dobrze bawić. Niestety szkolna codzienność wymaga od nich zupełnie innych zachowań. Niektóre gimnazjalne lekcje w powszechnym przekonaniu szczególnie nie nadają się do zabawy – fizyka, matematyka, ale również historia, której uczę zaledwie od roku. Może właśnie dlatego, w ramach poszukiwania własnego sposobu na historię, postanowiłam sprawdzić, jak zostanie przez uczniów przyjęta lekcja powtórzeniowa w formule klasowego turnieju, wzorowanego na popularnej kilka lat temu grze telewizyjnej „Awantura o kasę”.
Programowanie nie musi być trudne
W świecie nowoczesnych technologii programowanie stało się umiejętnością niezbędną w XXI wieku. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że przyszłość naszej cywilizacji to przyszłość cyfrowa. Wobec tego musimy wyposażyć również uczniów niepełnosprawnym intelektualnie w takie umiejętności, które pozwolą im samodzielnie funkcjonować we współczesnym świecie.
Rysowanie myśli pomaga w uczeniu się
Wielu z nas jest wzrokowcami, lubimy oglądać różnorodne obrazy i obrazki. Ale większość z nas nie jest świadoma tego, że narysowanie tego, o czym myślimy, rysowanie swoich myśli - wspiera i zapamiętywanie i pomaga w uczeniu się. Chcesz sprawdzić? Spróbuj narysować sobie notatkę z jakiegoś wystąpienia, wydarzenia, itp. Zdziwisz się, jak wiele informacji zakodowałeś/aś w swoim rysunku.