fot. Mistrzowie Kodowania

Większość młodych osób zaczynających swoją przygodę z programowaniem wybiera na początek graficzne środowiska programistyczne, w których tworzy się program przy pomocy graficznych elementów (np. bloków). Prym wiedzie tu Scratch, który wyróżnia się ładną, kolorową grafiką. Dzięki przyjaznemu i intuicyjnemu interfejsowi początkujący programiści mogą skupić się na planowaniu swoich pierwszych algorytmów bez konieczności jednoczesnego poznawania nowego języka.

fot. Mistrzowie Kodowania

Tydzień Kodowania to apogeum działań w ramach europejskiej inicjatywy, która promuje umiejętności programowania wśród obywateli Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem najmłodszych entuzjastów programowania. Tegoroczny Tydzień Kodowania zakończył się imponującą liczbą ponad 2200 wydarzeń w naszym kraju. Nieco gorsi okazali się uczestnicy tego Tygodnia we Włoszech (nieco ponad 2000 wydarzeń), w innych zaś krajach liczba wydarzeń była znacznie niższa i wyniosła kilkadziesiąt lub kilkaset wydarzeń.

fot. Superbelfrzy RP

Zdecydowana większość polskich szkół posiada własne strony internetowe. Z nich można dużo dowiedzieć się, z jaką szkołą mamy do czynienia – czy poważnie traktuje ona rodziców, czy jest aktywna, czy angażuje dzieci i młodzież w różnego rodzaju projekty. Dzisiaj, w epoce internetu, to jedna z najważniejszych „wizytówek” szkoły. Także nauczyciel powinien pomyśleć o stworzeniu własnej strony www lub bloga i temu poświęcony był trzeci webinar Superbelfrów.

fot. Fotolia.com

Współczesne technologie kształtują w dużej mierze zachowania i oczekiwania młodzieży, a także umiejętności związane z dostępem, opanowaniem, używaniem, tworzeniem i komunikowaniem informacji. Technologie mobilne, komputery, gry wideo, komunikatory, blogi – są ważną częścią życia codziennego młodych ludzi. Mają także wpływ na zmianę ich doświadczeń edukacyjnych oraz aspiracji. Szkoły powinny poświęcić więcej uwagi mądremu wykorzystaniu technologii edukacyjnych w procesie uczenia (się).

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

„Proszę Państwa, czy wszyscy się uczą? Wiadomo, nauczyciele nie muszą się uczyć, bo już prawie wszystko umieją, więc co się tam będą uczyć” – żartował na konferencji „Inspir@cje 2015” Jacek Ścibor, nauczyciel informatyki należący do grupy Superbelfrzy RP. O to, dlaczego warto stawiać na własną edukację zapytaliśmy nauczycieli-pasjonatów, trenerów programu „Mistrzowie Kodowania”.

Fot. Fotolia.com

W nazwie Ocenianie w Dialogu (OWD) ukryte są dwa kluczowe słowa wpisane w proces uczenia się: dialog i ocenianie. Dialog to relacje między uczestnikami. Nie chodzi tu tylko o ucznia i nauczyciela, ale o dialog między uczestnikami procesu - wszystkimi uczącymi się określonej umiejętności. Ocenianie to konstruktywna krytyka efektu działań, ukierunkowanych na jasno określony (wynikający z potrzeb uczącego się) cel.

fot. Rafał Nowak

Europejski Tydzień Kodowania pokazał, że choć Polacy wypadają słabo w międzynarodowych rankingach umiejętności cyfrowych, to pod względem zaangażowania i chęci uczenia się są w ścisłej czołówce. Aż 2200 inicjatyw programistycznych zgłoszonych w ramach Code Week EU zapewniło nam pozycję lidera pod względem liczby wydarzeń na kontynencie!

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie