(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Zajęcia techniczne mogą posłużyć do zrobienia fantastycznego projektu społecznego, który przynosi wiele radości i satysfakcji uczniom w różnych szkołach, nieraz oddalonych od siebie o setki kilometrów. Trzeba oczywiście "tylko" mieć pomysł oraz nawiązać współpracę z inną szkołą. Może wówczas uda się zrobić znacznie więcej niż zakładaliśmy.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Moje wystąpienie na INSPIR@CJACH 2015 zmusiło mnie do popatrzenia na drukarki 3D inaczej niż dotychczas. Pierwszy raz z tym urządzeniem zetknęłam się cztery lata temu w Centrum Kształcenia Praktycznego w Jastrzębiu-Zdroju. Jest tam drukarka bardzo prosta w budowie i obsługująca tylko jedną żyłkę (na zdjęciu obok). Charakteryzuje się długim czasem wydruku, więc nie jest ani ładna ani innowacyjna, ale to ona umożliwiła wydruk elementu niezbędnego do sterowania kontrolerem dla osób, które są sparaliżowane, np. po jakimś wypadku.

fot. Pixabay.com - public domain

Żyjemy szybciej i intensywniej, wiedzę czerpiemy z różnorodnych, w tym multimedialnych źródeł. To co jeszcze kilka lat temu było dla nas ciekawostką, dziś stało się koniecznością. Moim zdaniem wdrożenie do edukacji Internetu, smartfonów, tabletów uatrakcyjniło i ułatwiło pracę uczniom i nauczycielom.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Czy metoda projektu może być szerzej wykorzystana w nauczaniu przedmiotowym w szkole i faktycznie wspierać rozwój umiejętności uczniów? Jak najbardziej – można do planu nauczania w szkole wprowadzić taką innowację i może ona przyczyniać się do podnoszenia poziomu nauczania.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Programowanie to kompetencja przyszłości, którą powinniśmy rozwijać u uczniów już teraz, na wszystkich poziomach kształcenia. Chociaż „programowanie” brzmi bardzo poważnie, tak naprawdę dotyczy także prostych czynności z wykorzystaniem komputerów, które mogą być z powodzeniem realizowane już od pierwszej klasy szkoły podstawowej – udowadniają realizatorzy programu Mistrzowie Kodowania.

fot. DOJI

Dzisiaj terminem “inteligencja” określa się nie tylko to, co charakteryzuje poszczególne jednostki. Coraz częściej mówi się o inteligencji grupy, tak zwanym kolektywnym IQ, które ma znacznie większą wartość niż w przypadku działania w pojedynkę. Chociaż ze zbiorowej inteligencji korzystano od zawsze (i to nie tylko w ludzkich społecznościach), idea zyskała na znaczeniu zwłaszcza po popularyzacji komputerów, Internetu i web 2.0 – dynamicznych serwisów internetowych, których podstawową rolą jest umożliwienie interakcji między użytkownikami.

fot. Joanna Waszkowska

Zabawę w przetwarzanie tekstów literackich z jednej strony łatwo wykonać w klasach gimnazjum, bo mają o wiele więcej umiejętności, z drugiej jednak bardzo często są skrępowani takim działaniem - ciężko im się odważyć, są niepewni tego, co stworzyli, uważają swoje teksty za głupie.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie