fot. Fotolia.com

Geopolityka, edukacja globalna to tematy, które przewijają się w szkole na zajęciach z wos czy geografii, ale są traktowane odwrotnie proporcjonalnie do ich ważności we współczesnych realiach, które będą dotyczyć naszych uczniów w ich dorosłym życiu. Co tak naprawdę wiemy o świecie, w którym żyjemy? Można przypuszczać, że nie za wiele...

fot. Ośrodek Rozwoju Edukacji

Czy uczniom uda się wygrać z prof. Zgrzytem i pomóc Julce oraz Kubie w walce o lepszy świat? Choć w ćwiczeniach pojawiają się nierealistyczni bohaterowie i fikcyjne dzieci, to tylko konkretny uczeń, rozwiązując dane zadanie, może naprawić szkody wyrządzone przez Zgrzyta. Pokonywanie profesora motywuje ucznia do wytężonej pracy i jest dla niego największą nagrodą. To pomysł jaki zastosowali autorzy e-podręcznika do edukacji wczesnoszkolnej.

Jakie jest dziś naturalne środowisko komunikacyjne dzieci i młodzieży? Tu raczej nie ma żadnych wątpliwości – jest nim internet. Właśnie poprzez niego musimy efektywnie dotrzeć do uczniów, musimy być obecni właśnie tam, gdzie oni przebywają. Dlatego powstają e-podręczniki, które nie tylko odpowiadają na wyzwania nowoczesnej szkoły, ale też dotrą z atrakcyjnym multimedialnym materiałem edukacyjnym do większości uczniów i nauczycieli.fot. www.epodreczniki.pl

fot. Fotolia.com

Szybki rozwój szeroko otwartych kursów online (ang. massive open online courses — MOOC) odnowił zainteresowanie otwartymi systemami kształcenia online. Ten renesans podkreśla wyzwania i możliwości związane z projektowaniem takich środowisk edukacyjnych.

Metoda odwróconej klasy jako koncepcja pracy z uczniem zyskała na całym świecie ogromną popularność. W dużej mierze stało się tak dzięki upowszechnieniu jej przez duże globalne serwisy edukacyjne, jak np. Khan Academy czy TED-Ed, choć prezentują one tylko jedno z możliwych podejść. Jedną z osób, która przyczyniła się do popularyzacji tej metody był Aaron Sams, amerykański nauczyciel i edukator z Pittsburga.fot. Fotolia.com

Dzieci w dzisiejszych czasach uwielbiają luksusy. Mają złe maniery, lekceważą autorytety, gardzą starszymi. Nie wstają już, gdy starsi wchodzą do pokoju. Sprzeczają się z rodzicami, zajmują się plotkowaniem, opychają się łakociami i tyranizują swoich nauczycieli. Pięknie powiedziane?(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie