Świat wokół nas nieustannie się zmienia, wpływając na stosunki społeczne, gospodarcze, polityczne, a także na naszą edukację i sferę prywatności. Czy tego chcemy, czy nie, zmiany te dotyczą także szkoły i powinniśmy (konstruktywnie) zastanawiać się, jak zmienić szkołę (jako instytucję) i edukację szkolną, tak aby młody człowiek, którego kształci szkoła, miał szansę w tym nieustannie zmieniającym się świecie na odniesienie sukcesu dzięki wiedzy i kompetencjom, które uzyskał w także szkole.

fot. Fotolia.com

Zbyt często straszymy tym internetem, zarówno jako rodzice, jak i nauczyciele. Tymczasem od najmłodszych lat trzeba uczyć dzieci mądrego korzystania z internetu, ale nie tylko jako biernego odbiorcę informacji / zasobów w nim publikowanych. Powinniśmy uczyć także bycia twórcą treści w internecie, gdyż to jedna z podstawowych umiejętności we współczesnym świecie. Do ćwiczenia tych umiejętności świetnie nadaje się blogowanie.(C) Edunews.pl - INSPIRACJE WCZESNOSZKOLNE 2015

Rozpoczął się w szkołach kilkumiesięczny maraton egzaminacyjny. Szóstoklasiści, gimnazjaliści, uczniowie szkół ponadgimnazjalnych – wszyscy będą przeżywać trudne chwile. Egzaminy wciąż postrzegane są przez wielu jako kwintesencja edukacji. Uczniowie Społecznego Liceum Ogólnokształcącego z Żar postanowili to skomentować na własny sposób.fot. Społeczne Liceum Ogólnokształcące w Żarach

fot. Fotolia.com

Nauczanie otwarte znów staje się coraz bardziej powszechne, po szczycie popularności nauczania na odległość (ODL) w latach 90. ubiegłego wieku. W związku ze zmianami społecznymi, technologicznymi i zmianami w życiu zawodowym, edukacja uległa globalizacji, a z nauczania otwartego korzysta obecnie więcej osób, niż kiedykolwiek wcześniej. Najważniejsze pytanie brzmi: jak wdrażać ten rodzaj nauczania, aby osiągać najlepsze wyniki?

Małe dzieci potrzebują dużo ruchu, także podczas zajęć szkolnych. Największym dydaktycznym barbarzyństwem jest prawdopodobnie wymaganie, aby „grzecznie” przesiedziały przez całe zajęcia w ławkach, najlepiej jeszcze nie krzycząc i nie mówiąc jedno przez drugiego. Czy można znaleźć jakieś metody pracy z dziećmi, które pozwoliłyby nauczycielowi jednocześnie dobrze poprowadzić zajęcia i wypełnić potrzeby ruchowe dzieci?(C) Edunews.pl - Inspiracje Wczesnoszkolne 2015

Jeszcze 20 lat temu telefon komórkowy był marzeniem. Dziś w kieszeniach i torbach nosimy nie tylko telefony czy smartfony, ale także tablety lub czytniki książek oraz przenośne komputery. Jesteśmy coraz bardziej ruchliwi i korzystamy z naszych urządzeń w różnych miejscach. Mamy zatem dostęp do materiałów edukacyjnych, podręczników i encyklopedii praktycznie wszędzie. Mądrze wykorzystane, te przenośne urządzenia zmieniają sposoby uczenia się i nauczania.fot. Fotolia.com

Dlaczego zdecydowałem się odwrócić lekcje? Podczas moich lekcji wielokrotnie zaobserwowałem, że niektórym uczniom trudno jest utrzymać skoncentrowaną uwagę na przebiegu całych zajęć. W sumie trudno się temu dziwić – my, dorośli również nie zawsze mamy ochotę lub nie potrafimy skupić się na pracy akurat właśnie wtedy, kiedy ktoś od nas tego oczekuje (ach, te rady pedagogiczne...).fot. sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie