Systemy informacji geograficznej (GIS) mogą stanowić świetne narzędzie wsparcia pracy nauczycieli z młodzieżą. Pozwalają spojrzeć na wiele problemów z perspektywy globalnej, lepiej rozumieć świat, w którym żyjemy. Na całym świecie, także w Polsce, rozwijają się inicjatywy szkolne i pozaszkolne, które wykorzystują GIS do realizacji projektów edukacyjnych.
Skype dla nauczycieli
Dla nauczycieli (zwłaszcza języków obcych) Skype na całym świecie jest dużym ułatwieniem w edukacyjnej działalności. Pozwala połączyć się z uczniem w każdym miejscu świata, gdy tylko jest dostęp do internetu. Teraz Skype przygotował dla nauczycieli nowe narzędzia współpracy i ułatwił kontaktowanie się ze społecznością międzynarodową. Nic tylko współpracować...
Czy e-learning zastąpi tradycyjne szkoły?
Internet uwolnił edukację. Dzięki niemu możemy sięgać dalej, głębiej, nieustannie poznawać to, co nas interesuje, inspiruje, motywuje do działania. Oczywiście, istotne są również zmiany dokonujące się wokół nas w obszarze technologii i techniki, które otworzyły nam nowe kanały komunikowania się i świat eksploracji praktycznie wszystkich obszarów wiedzy.
Uradzili w Radzie Europy, że WI-FI jest szkodliwe dla uczniów...
Eksperymentować, by poznawać
Jak każdy rodzic przeżywam zakłopotanie, gdy moja pociecha z zaangażowaniem i pasją, drążąc interesujący ją temat, zadaje serię pytań: a dlaczego, a jak, a kiedy? We mnie pustka, panika i wyrzut sumienia, że niczego ze szkoły nie pamiętam! Przychodzi mi wtedy do głowy pomysł, by maturzyści i studenci uczelni wyższych zdawali egzaminy przed komisją pięciolatków...
Uczenie się z komputerem
Gdybyśmy nakreślili na mapie kraju miejsca, gdzie nie docierają dobrzy nauczyciele, zapewne pokryłaby się ona z mapą miejsc, w których stykamy się z wieloma problemami społecznymi, ubóstwem, brakiem nadziei. Ale gdyby do tych miejsc "posłać" komputery i szybki Internet – czy dzieci siedzące przed ekranem mogłyby samodzielnie tworzyć swoją edukację i ulepszać swój świat?
Umiejętności nauczyciela w edukacji online
Rosnąca popularność kursów edukacji na odległość oraz prognozy naukowców sugerujących szybkie zmiany w sposobie dostarczania wiedzy na poziomie szkół średnich z wykorzystaniem platform e-learningowych, skłaniają do zastanowienia się nad kompetencjami e-nauczyciela. Kluczowe dla powodzenia e-edukacji mogą być umiejętności komunikacyjne i interakcja.