e-learningSierpniowo - wrześniowy numer Innovate, magazynu poświęconego edukacji online, oferuje ciekawy wywiad ze Steve’m Eskow’em, prezesem Pangaea Network, organizacji pracującej nad edukacją i rozwojem ekonomicznym krajów Afryki. Dyskusja dotyczy EE-learningu, rozumianego jako charakterystyczny tryb pedagogiki.

 

ImagePo roku od zapowiedzi twórcy YouTube Steve Chen’a pojawiła się strona internetowa z filmami przeznaczonymi dla telefonów komórkowych. Pod adresem http://m.youtube.com można znaleźć uproszczoną wersję serwisu filmowego wraz z wyszukiwarką. Mamy zatem do czynienia z kolejnym przełomem w komunikacji i rozrywce. A może także w edukacji?

 

ict w edukacjiFirma Cisco zaprezentowała badania amerykańskiego systemu edukacji w kontekście zastosowania nowych technologii w szkołach. Respondenci generalnie zgadzają się, że jeżeli gospodarka amerykańska ma być konkurencyjna, to w szkolnictwie potrzebne są fundamentalne zmiany w procesie nauczania i szersze wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych.

 

ImageBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z VISA USA zorganizował webinar poświęcony edukacji finansowej i finansom osobistym. Ponad dwugodzinne seminarium miało miejsce 1 maja w Chicago, a dzięki Internetowi można było oglądać i słuchać przedstawicieli amerykańskich instytucji finansowych, organizacji pozarządowych i władz stanowych na całym świecie.

 

ImageNikt chyba się nie spodziewał, że również program stypendialny można przygotować w wersji… Web 2.0. W połowie kwietnia 2007 r. amerykańska firma CollegeToolkit.com ogłosiła pierwszy program stypendialny, w którym studenci nie tylko ubiegają się o stypendium, ale jeszcze wskazują zwycięzcę. Stwarza to możliwość bardziej demokratycznego wyboru laureatów.

 

ImageW 2007 r. około 20 tysięcy osób odwiedziło w Birmingham największe w Wielkiej Brytanii targi edukacyjne „The Education Show 2007”.  Przez trzy dni mieli oni możliwość odwiedzenia stoisk edukacyjnych ponad 600 wystawców – instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, samorządów, szkół, małych i średnich firm, korporacji międzynarodowych i mediów.

 

ict w edukacjiW ciągu kilkunastu lat sieć Internetu rozwinęła się z niewielkiego narzędzia służącego naukowcom w globalne narzędzie informacji i komunikacji służące miliardom ludzi. Obecnie wraca do swoich źródeł, do roli narzędzia służącego pisaniu i czytaniu, ale w znacznie szerszym kontekście społecznym i przy większej partycypacji jego użytkowników: web 2.0.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie