Nowy raport przygotowany przez Futurelab - brytyjską organizację zajmujacą się nowoczesną edukacją - ukazuje, iż odpowiednio wykorzystywane przez nauczycieli tablice interaktywne mogą w sposób pozytywny wpływać na nauczanie i uczenie się. W niektórych sytuacjach mogą również przynosić dodatkowe, choć czasem nieoczekiwane efekty.
Potrzeby informacyjne badaczy i studentów przyszłości
Raport zaprezentowany wspólnie przez Bibliotekę Brytyjską i Joint Information Systems Committee (JISC) ujawnia, że chociaż młodzi ludzie posiadają wiele umiejętności w zakresie posługiwania się komputerem, nie dysponują wystarczającymi umiejętnościami analitycznymi, które umożliwiałyby im krytyczną ocenę informacji znalezionej w sieci.
Czy gry uczą agresywnych zachowań?
Chociaż gry komputerowe mogą być efektywnymi "nauczycielami", uczniowie spędzający czas na grach komputerowych przesyconych przemocą, zaczynają przyswajać agresywne zachowania już po sześciu miesiącach systematycznego grania – wynika z badań prowadzonych na amerykańskim Uniwersytecie Stanowym Iowa.
INNOV8 rozwinie umiejętności biznesowe
Coraz więcej uczelni wyższych wprowadza gry edukacyjne, jako ważne narzędzia uzupełniające programy studiów. Pomocne są zwłaszcza symulacje do sprawdzania „na sucho” zachowań studentów w środowisku zbliżonym do warunków rzeczywistych. Taką propozycją jest też przygotowana przez IBM gra INNOV8, która rozwija umiejętności biznesowe.
E-learningowe prognozy 2008
Lisa Neal, redaktor naczelna eLearn Magazine w pierwszym numerze noworocznym postanowiła zebrać głosy teoretyków i praktyków edukacji na temat tego, co nas czeka w tym roku. Prezentujemy fragmenty najciekawszych wypowiedzi przesłanych do redakcji. Stanowią one świetny przegląd światowych trendów w obszarze edukacji.
Inkubator nowoczesnej edukacji
Futurelab uruchomiła 21 stycznia 2008 r. pierwszy w Wielkiej Brytanii Inkubator Idei, którego celem będzie poszukiwanie pomysłów na wykorzystanie nowych technologii w edukacji pozaszkolnej młodych ludzi, a także rozwój już istniejących inicjatyw z zakresu edukacji nieformalnej czy projektów tworzonych przez społeczności uczących się razem.
Edukacja w wioskach internetowych
W Grabowej w gminie Łazy (Śląskie) działa już pierwsza w Polsce „wioskę internetową”. W miejscowej szkole wygospodarowano salę, w której zainstalowano piętnaście stanowisk komputerowych i uruchomiono Centrum Kształcenia. Rozrywka jest tu zabroniona – można się tu wyłącznie uczyć, korzystając między innymi z kursów e-learning.