ImageFuturelab uruchomiła 21 stycznia 2008 r. pierwszy w Wielkiej Brytanii Inkubator Idei, którego celem będzie poszukiwanie pomysłów na wykorzystanie nowych technologii w edukacji pozaszkolnej młodych ludzi, a także rozwój już istniejących inicjatyw z zakresu edukacji nieformalnej czy projektów tworzonych przez społeczności uczących się razem.

 

e-learningW Grabowej w gminie Łazy (Śląskie) działa już pierwsza w Polsce „wioskę internetową”. W miejscowej szkole wygospodarowano salę, w której zainstalowano piętnaście stanowisk komputerowych i uruchomiono Centrum Kształcenia. Rozrywka jest tu zabroniona – można się tu wyłącznie uczyć, korzystając między innymi z kursów e-learning.

 

innowacje w edukacjiPoczątek nowego roku sprzyja sporządzaniu różnych zestawień i rankingów. Brytyjski instytut Centre for Learning and Performance Technologies przygotował listę najważniejszych i najbardziej popularnych zdaniem Internautów narzędzi, które mogą być wykorzystane w procesie edukacji lub do indywidualnego pogłębiania wiedzy.

 

ImageOnet.pl rozpoczął drugi semestr zajęć dla słuchaczy Uniwersytetu Dzieci. Pierwsze spotkanie miało miejsce w listopadzie 2007 r. przy okazji cyklu "Od wioski plemiennej do globalnej wioski. Warsztaty o porozumiewaniu się we współczesnym świecie za pomocą Internetu". Podobnie jak i w pierwszym semestrze, zainteresowanie programem jest ogromne.

 

Image22 stycznia 2008 r. ogłoszono tekst Kapsztadzkiej Deklaracji Otwartej Edukacji, która zachęca nauczycieli i uczniów do dzielenia się przez Internet własnymi opracowaniami edukacyjnymi, dokonywania tłumaczeń i wykorzystywania tworzonych zasobów w celach edukacyjnych. Tekst Deklaracji mogą podpisywać zarówno osoby fizyczne, jak i prawne.

 

ImageNauczanie poprzez film jest pomysłem firmy Apple na kształtowanie kluczowych umiejętności irlandzkich dzieci w zakresie komunikacji, pracy w zespole, rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Realizowany z Ministerstwem Edukacji i Nauki projekt filmowy FIS („Films in School”) okazał się sukcesem i będzie teraz realizowany w 3500 podstawówkach.

 

ict w edukacjiŻyjemy w epoce web 2.0. Cechami charakterystycznymi tego stadium rozwoju sieci są wyszukiwanie, sieciowe społeczności, media online, tworzenie kontentu, RSS, aplikacje sieciowe mashup i wiele innych. Ale czego możemy spodziewać się po sieci za 10 lat i później? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Richard MacManus w swoim blogu.

 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Iwona napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Potwierdzam
Sylwia napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Uczę języka polskiego. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby N.wspomagający pytał mnie o cokolwiek. Miałam ...
Popieram inicjatywę, a jako dodatkowy argument dodaję słowa Paula Erdősa: "Matematyk to jest osoba, ...
Joanna napisał/a komentarz do Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
Bardzo dobry artykuł! Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami. Czekam na więcej 😊
Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie