Dlaczego warto inwestować w standaryzację technologii w szkole? Dzięki temu można wprowadzić jednolite rozwiązania dla całej społeczności szkolnej, zapewniając stały dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacji cyfrowej. To także wymiar wyrównywania szans edukacyjnych – każdy uczeń otrzymuje możliwość korzystania z najnowszych zdobyczy techniki w swoim procesie uczenia się. Dyrekcja Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni podczas webinarium Akademii Cyfrowej Edukacji dzieliła się swoimi pomysłami i doświadczeniami w budowaniu nowoczesnej szkoły korzystającej z rozwiązań chmurowych.

Właśnie minął rok, od kiedy przenieśliśmy naszą pracę i szkoły do internetu. Każdy z nas poniósł jakąś cenę pandemicznego funkcjonowania. A jak radzą sobie uczniowie? "Szkoła w takiej formie jest na niby" - mówi Aleksandra, uczennica drugiej klasy liceum, z którą Michał Olszański przeprowadził wideorozmowę z cyklu "W pułapce kamery".

Jeśli szkoła decyduje się na wprowadzenie jednorodnych rozwiązań IT dla całej społeczności, warto zastanowić się nad tym, jak optymalnie wykorzystać dostępne narzędzia. Samo wdrożenie rozwiązania Office 365 w bezpłatnym planie A1 dla szkoły, to raczej nic skomplikowanego – dyrektorzy, nauczyciele i uczniowie otrzymują pakiet usług, które pozwalają im na wykonywanie wielu zadań i czynności w trybie edukacji zdalnej, jak i stacjonarnej. To oczywiście wielka zaleta – warto mieć jedno środowisko pracy, w którym zarządzamy wszystkimi komponentami. Ale jest jeszcze więcej kwestii, na które powinni zwrócić uwagę szkolni administratorzy IT.

Co jest inspiracją dla otaczających nas wytworów technologii? Jedną kwestią są potrzeby i wyzwania, przed którymi stoi człowiek. Gdyby jednak pomyśleć o formie i cechach używanych przez nas sprzętów, trudno nie dostrzec licznych podobieństw do dzieł natury! Zaskakujące jest, że chociaż te dwie przestrzenie często stawiane są w opozycji, to naukowcy różnych specjalizacji czerpią podpowiedzi właśnie ze świata przyrody.

Kodowanie na historii? Oczywiście, to możliwe, a nawet można naprawdę sporo ciekawych działań zaplanować. Uczniowie klas IV Szkoły Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Lipnie brali udział w programie edukacyjnym #SuperKoderzy Fundacji Orange. Wykorzystując nowe technologie, realizowali ścieżkę „Poszukiwacze Skarbów”, dzięki której mieli możliwość odbycia historycznej wędrówki po średniowiecznej Polsce Piastów.

Flipgrid od niedawna stał się bardzo bogatym narzędziem, gdyż przejął rolę Skype in the Classroom. W tym wpisie skupimy się jednak jedynie na wykorzystaniu tej aplikacji podczas lekcji do tego, aby dać dzieciom możliwość mówienia. Uczniowie nagrywają swoje odpowiedzi na tabletach, telefonach lub laptopach, a my możemy odsłuchać wszystko na spokojnie po lekcjach. Oszczędzamy czas na lekcji, dając szansę wypowiedzenia się wszystkim uczniom.

Ponad 30 000 osób zarejestrowało się już na platformie edukacyjnej NAVOICA. Pandemia COVID-19 spowodowała, że zapotrzebowanie na profesjonalne szkolenia on-line znacznie wzrosło. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, opracowanych przez ekspertów z Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego (OPI PIB), każdy – bez względu na miejsce zamieszkania – może w bezpieczny i całkowicie bezpłatny sposób zwiększyć swoje kwalifikacje. NAVOICA to innowacyjna platforma edukacyjna, która oferuje profesjonalne kursy opracowane przez ponad 30 polskich uczelni i instytucji.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...
Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie