Stres w pracy, w domu, szkole – jednym słowem wszędzie. Dotyka zarówno dzieci jak i dorosłych bez względu na styl życia, wykształcenie czy pozycję społeczną. Przejawia się w różnym natężeniu i różnymi negatywnymi skutkami dla naszego zdrowie. Im większa odpowiedzialność, presja, nagromadzenie problemów do rozwiązania – tym większe napięcie, które nie mając ujścia, wpływa destrukcyjnie na nasz organizm i psychikę. Problem stale rośnie, bo rośnie tempo życia oraz wymagania jakie stawiane są przed współczesnym człowiekiem.SXC.HU

Polacy nie potrafią pracować zespołowo i celowo. Jesteśmy jednak praktyczni i gromadni. Nie jesteśmy leniwi. Działanie nas cieszy. Lubimy się napracować. Sens nie taki ważny, a planowanie to strata czasu. Jesteśmy pomysłowi, ale nie realizujemy cywilizacyjnych idei. Jesteśmy zaradni, ale nie przedsiębiorczy. Jak zwiększyć skuteczność naszych wysiłków? Wprowadzić działania projektowe.ISTOCKPHOTO.COM

Efekty uczenia się, myślenia, kombinowania, działania itp., a także motywowania kogoś do czegoś, tj. pozytywnego wywierania wpływu, zależą w dużej mierze od inteligencji. Czy można poprawić wrodzoną inteligencję? Jak lepiej rozwinąć zdolności uczniowskich umysłów? Warto poznać sposoby rozwijania inteligencji i proponować je uczniom.SXC.HU

Podobna pozycja ekonomiczna dzieci i rodziców w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób rodzice uczą skutecznego oszczędzania od najmłodszych lat – twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Chicago i Michigan. Potwierdzili tę tezę w raporcie z badań zatytułowanych „Zależność zamożności przez pokolenia”.(C) EDUNEWS.PL

Z prostej sondy, jaką można przeprowadzić w dowolnym miejscu i na dowolnej populacji (i robili to kilkakrotnie moi studenci), jasno wynika, że edukację rozumiemy przede wszystkim jako chodzenie do szkoły, a uczenie – jako przygotowywanie się do lekcji. Takie myślenie nie dziwi. Ale takie myślenie kryje też w sobie pułapki. A nawet niebezpieczeństwa!PHOTO: FOTOLIA

Z przyjemnością prezentuję dokument Cyfrowa Przyszłość. Edukacja medialna i informacyjna w Polsce - raport otwarcia. Został on przygotowany przez ekspertów z wiodących ośrodków naukowych i organizacji zajmujących się tematyką edukacji medialnej. Jest to pierwsza w Polsce próba kompleksowego opisania naszego stanu wiedzy o kompetencjach medialnych Polaków i zbudowania wizji rozwoju tych kompetencji w przyszłości.PHOTO: SXC.HU

Jak pobudzać swą naturalną kreatywność? Czy każdy może być artystą? Jakie techniki stosować, aby trenować nasz umysł do innowacyjności? Opowiada o tym artykuł Michaela Michalko „12 rzeczy, których nie nauczysz się w szkole o aspektach kreatywnego myślenia”. Przedstawiamy nieco skrócone opracowanie artykułu Michaela Michalko, autorytetu w dziedzinie kreatywności, opublikowanego na stronie PsychologyToday.com.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie