Wakacje są doskonałym czasem na poznawanie tajemnic przyrody. Wcale nie musimy daleko podróżować, aby je odkrywać. Wystarczy ruszyć się na chwilę z domu, oderwać się od codziennych zajęć, aby uzmysłowić sobie, jak niezwykły jest świat zwierząt i roślin. Trzeci artykuł z wakacyjnego cyklu poświęcimy roślinom i ich zdolnościom poruszania się.(PD)

Wakacje są doskonałym czasem na poznawanie tajemnic przyrody. Wcale nie musimy daleko podróżować, aby je odkrywać. Warto ruszyć się z domu i oderwać się od codziennych zajęć, aby zobaczyć, jak niezwykły jest świat zwierząt i roślin. Drugi artykuł z rozpoczętego w ubiegłym tygodniu cyklu poświęcimy ptakom i ich niezwykłym zdolnościom.(PD)

Na świecie każde duże liczące się muzeum ma swój "odpowiednik" w wirtualnym świecie. W Polsce poziom cyfryzacji zasobów muzealnych jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Ten stan zmienić ma program digitalizacji dóbr kultury realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W forpoczcie cyfryzacji swoich zasobów są też warszawskie muzea.

Podczas wakacyjnych podróży bardzo często obcujemy z przyrodą, uciekając od miast (i komputerów). I wówczas najczęściej okazuje się, jak mało wiemy o otaczającej nas naturze i jak wiele ciekawostek ona przed nami kryje. Wakacje mogą być świetnym czasem na poznawanie tajemnic przyrody. Pierwszy odcinek poświęcimy kamuflażowi zwierząt.(PD)

Niedawno byliśmy świadkami uroczystego otwarcia planetarium Niebo Kopernika w CNK. To najnowocześniejsze miejsce w Europie, gdzie można podziwiać nawet 20 milionów gwiazd! I choć niewątpliwie warto odwiedzić w tym celu Warszawę, to na szlakach wakacyjnych podróży możemy pooglądać Wszechświat w planetariach rozsianych po całej Polsce.(PD)

Czy dziedzina oparta na liczbach i rachunkach może być propozycją na spędzanie wakacyjnego wolnego czasu? Zapewne żaden młody człowiek nie sięgnie z własnej woli po podręczniki do matematyki. Możemy jednak podsunąć ciekawe zabawy i nowoczesne narzędzia, dzięki którym spojrzy w nowy sposób na „królową nauk”. Wystarczy odnaleźć matematykę wokół nas.PHOTO: SXC.HU

Podczas międzynarodowych warsztatów poświęconych potrzebom i modelom kształceniu kompetencji informacyjnych, zorganizowanych w czerwcu 2011 r. w ramach projektu EMPATIC, padło z sali (klasyczne) pytanie: no i kto będzie to robił w polskich szkołach? No jak to, kto? Powinniśmy my wszyscy nauczyciele to robić, a zwłaszcza bibliotekarze.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie