Edukacja konsumenckaEdukacja nie musi być nudna. Wiele zależy od formy, w której przekazywana jest wiedza. Im bliższa jest ona oczekiwaniom uczących się, tym nauka może być ciekawsza i bardziej angażująca. Im więcej łączenia zabawy i edukacji, tym lepiej dla edukacji – z takim założeniem realizowany był w gimnazjach Warszawy projekt Finanse.mp3. Wczoraj poznaliśmy jego laureatów.
 

media i edukacjaW dokumentach nowej podstawy programowej odnajdujemy następujący zapis: „ponieważ środki społecznego przekazu odgrywają we współczesnym świecie coraz większą rolę, każdy nauczyciel powinien poświęcić dużo uwagi wychowaniu swoich uczniów do ich właściwego odbioru i wykorzystania, czyli edukacji medialnej”. Czy każdy z nauczycieli ma dbać o edukację medialną?
 

media i edukacjaUmiejętność rozumienia mediów i ich wykorzystywania na co dzień można zaliczyć do najważniejszych kompetencji potrzebnych młodym ludziom w rzeczywistości medialnej XXI wieku. Wobec niedoboru edukacji medialnej w polskich szkołach, warto więc wspierać uczniów, którzy prowadzą szkolne media. Stąd pomysł na konkurs Qmam Redakcję.
 

Edukacja konsumenckaW wielu krajach świata toczy się debata na temat obowiązkowych zajęć z edukacji finansowej w szkołach średnich. Decyzję podjęły już władze oświatowe kanadyjskiej prowincji Ontario, a podobnym projektem zajmuje się też rząd brytyjski. Prawdopodobnie badanie umiejętności finansowych uczniów będzie elementem najbliższej edycji badań PISA prowadzonych przez OECD.
 

projekty edukacyjneBadanie jakości powietrza, wody, stanu zanieczyszczenia środowiska, warsztaty meteorologiczne i lekcja angielskiego o równości płci - to przykładowe inicjatywy, które już podejmują polskie szkoły w ramach Edukacji na temat Zrównoważonego Rozwoju – programu ONZ, którego celem jest kształtować harmonijne społeczeństwo przyszłości.
 

media i edukacjaKażdy troskliwy rodzic wierzy, że jego dziecko jest wyjątkowe: wrażliwe, zdolne, inteligentne. Każdy rodzic ma rację. Małe dzieci, wykazują wielkie zainteresowanie światem, szybko nabywają nowe umiejętności, wierzą, że potrafią się nauczyć i mają odwagę eksperymentowania. Dzieci są idealnymi kandydatami na naukowców, badaczy, konstruktorów, twórców.
 

edukacja przez życieŻyjemy w świecie, który jest w coraz większym stopniu globalny. Ogólnoświatowa współzależność zwiększa się; nasze życie jest coraz bardziej splecione z życiem innych ludzi na całym świecie. Ale jednocześnie w tym świecie zwiększają się rozbieżności i nierówność. Globalne problemy i wyzwania – bieda, zrównoważony rozwój, pokój – wymagają rozwiązań ogólnoświatowych.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie