Doświadczenia szkół brytyjskich pokazują, że organizowane w ramach oferty szkolnej zajęcia z arteterapii mogą pomóc uczniom przezwyciężyć różne problemy związane z zachowaniem i negatywnymi emocjami. W Wielkiej Brytanii już od 2002 r. realizowany był w szkołach The Art Program, zaś obecnie sukcesy odnosi program The Art Room, adresowany do dzieci i młodzieży w wieku od 5 do 16 lat.fot. sxc.hu

Wdałem się w dyskusję o rankingach szkół z nauczycielem, który jest ich zwolennikiem. Już zacząłem wytaczać armaty, gdy mój polemista zgasił mnie pytaniem: A co proponujesz? Tylko niech twoja odpowiedź będzie konkretna, dostosowana do naszych realiów, osadzona w „tu i teraz”. Od razu przypomniała mi się rada innego nauczyciela: żyj konstruktywnie. Zatem wycofałem armaty i zacząłem konstruować odpowiedź.fot. sxc.hu

Nasze dane krążą w Internecie i w bazach danych. Kto je zbiera i w jaki sposób może wykorzystać? Czym to grozi? Jakie umiejętności i narzędzia pomagają się przed tym bronić? Zagraj i dowiedz się, jak radzić sobie ze śledzącymi reklamami, wścibskimi usługami, utratą urządzenia i innymi przypadkami... trzęsienia danych.fot. CC-BY-SA 3.0 PL Fundacja Panoptykon

Ośrodek Rozwoju Edukacji we współpracy z firmą Think Global - wydawcą e-booka, z przyjemnością udostępnia wszystkim uczącym się języków obcych publikację autorstwa Aleksandra Lubiny „Języki bez belfra”. Jak poprawić nasze kompetencje językowe? Nauka w szkole i kursy językowe nie wystarczą, trzeba jeszcze stosować proste ćwiczenia i reguły – proponuje autor poradnika i doświadczony nauczyciel języków obcych.fot. Fotolia.com

W ostatnich latach widać ogromne zainteresowanie uczeniem się, m.in. na skutek zmian ekonomicznych i społecznych, wiążących się z przejściem od społeczeństwa przemysłowego do społeczeństwa opartego na wiedzy – społeczeństwa, w którym każdy (większość) ma dość wiedzy, aby z uzyskanej informacji umieć zrobić odpowiedni użytek. Według P. F. Druckera nadchodzący czas, to czas umysłowego pracownika, który oprócz formalnego wykształcenia posiada umiejętność praktycznego stosowania wiedzy oraz nawyk nieustannego uczenia się.fot. Fotolia.com

fot. CC-BY-SA Rex Pe

We współczesnym świecie również edukacja podlega procesom globalizacyjnym. Warto śledzić, co dzieje się w szkołach w innych krajach, na innych kontynentach i wyciągać wnioski pod kątem własnej pracy. Prezentujemy dziś ciekawe spojrzenie na edukację z perspektywy chińskiej. "Każde dziecko rodzi się twórcze. Zamiast tłumić tę cechę, trzeba ją pielęgnować" – mówi prof. Yong Zhao w rozmowie z Janem Gmurczykiem z Instytutu Obywatelskiego.

Jak wygląda portret dzisiejszego ucznia? Jakie ma plany na przyszłość? Czy szkoła zaspokaja jego potrzeby? Odpowiedzi na te pytania można próbować odszukać w najnowszym raporcie Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER pt. „Technologie i postawy przedsiębiorcze wśród młodzieży gdańskiej”.fot. infografika z badań STARTERA

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie