Początki mojej nauki języka niemieckiego (a miałam wtedy 8 lat) były zabawowe, obfite w interakcje, które bardzo motywowały mnie do nauki. Kojarzą mi sie głównie z mówieniem, powtarzaniem, z nowymi słówkami i masą karteczek, na których wpisywałam słowa lub malowałam. Właśnie dlatego mojej pierwszej nauczycielce języka niemieckiego zawdzięczam chyba fakt, że nauczam akurat tego języka, a nie na przykład angielskiego.
Znajdź sposób na szkołę z klasą!
Drodzy nauczyciele i nauczycielki, zastanawiacie się, jak zachęcać uczniów do czytania, jak rozwijać ich kreatywność i zdolność do krytycznego myślenia? Chcielibyście rozbudzić w swoich podopiecznych pasję odkrywania? Nie wiecie, jak mądrze wykorzystywać nowe technologie podczas lekcji? Mamy na to sposób!
SIGG po raz trzynasty
Jednym z najważniejszych w naszym kraju projektów z zakresu edukacji finansowej skierowanego do młodzieży jest Szkolna Internetowa Gra Giełdowa. Rusza właśnie rejestracja do gry i kursu e-learningowego o inwestowaniu! Od 1 września rozpoczęło się przyjmowanie zgłoszeń do kolejnej – 13 edycji SIGG i kursu e-learningowego poświęconego finansom i giełdzie.
Jak skutecznie i ciekawie uczyć matematyki?
W ostatnie dni wakacji wraz z grupą nauczycielek z grupy Superbelfrzy RP wzięłam udział w szkoleniu Jak skutecznie i ciekawie uczyć matematyki? w Poznaniu. Szkolenie odbyło się w ramach Projektu Piktografia, którego celem jest rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem symbolicznym w edukacji z zakresu nauk matematycznych z zastosowaniem piktogramów Asylco. Szkolenie prowadzili: dr Mirosław Dąbrowski, dr hab. Małgorzata Żytko oraz Anna Pregler.
Wyboista droga do internetu w szkole
Bez internetu nie ma cyfrowej szkoły. A zatem jest to wyzwanie, od którego trzeba zacząć. Ale trudna, pokręcona i wyboista jest droga do szkoły, w której „normalnie“ będzie się można uczyć z wykorzystaniem internetu i różnych urządzeń komputerowych. Pełna niespodzianek i gwałtownych zwrotów. Można ją świetnie i z humorem opisać, z podziałem na „fazy“.
Elementarz dla pierwszaka także interaktywny
Jeszcze nigdy w polskiej edukacji żaden podręcznik szkolny nie został przez tyle osób prześwietlony, przeczytany, skomentowany itp. jeszcze zanim powstała wersja ostateczna. Wprowadzeniu przez MEN do szkół „Naszego Elementarza“ towarzyszyły wyładowania krytyki. Jednym z wielu zarzutów była mała interaktywność i atrakcyjność materiałów podręcznika. Tego nie udało się poprawić autorkom podręcznika. Ale jest już dostępna bezpłatna, interaktywna wersja nowego elementarza.
Nauczycielu, odklej się od tablicy
Wiele rzeczy trzeba zmienić w naszym systemie edukacji, ale świat nam nie uciekł. To inni powinni gonić nas – mówi Joanna Kluzik-Rostkowska, minister edukacji narodowej, w rozmowie z Marzeną Haponiuk w najnowszej odsłonie Lupy Instytutu Obywatelskiego poświęconej szkole: Quo vadis szkoło. Rozpoczynamy nowy rok szkolny.