A gdyby tak powstało miejsce, w którym znajdą się portale z zasobami edukacyjnymi i narzędziami, wspierającymi uczenie, współpracę, czy tworzenie własnych materiałów edukacyjnych? Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza do korzystania z Wrót Wiedzy!
Muzyka łagodzi obyczaje
Mówi się dość często, że muzyka łagodzi obyczaje, a uczenie się przy niej jest przyjemne. Obecnej szkole nie jest obca agresja, brutalność i przemoc. Życie wokół niej jest coraz bardziej wymagające, konkurencyjne i brutalne. Ważnym zadaniem szkoły jest uwrażliwianie młodych na wartości, dobro i piękno, w tym muzyki. Jak to zrobić skutecznie?
Tańczyć każdy może! – School Dance 2014
Narzekamy, że dzieci i młodzież w szkołach mają mało ruchu, że uczniowie ciągle siedzą zgarbieni w ławkach. Czas więc najwyższy trochę się poruszać! Zapraszamy do aktywności, która przyniesie małym i dużym uczniom wiele śmiechu, ruchu i zabawy. A jednocześnie nauczy współpracy w grupie i przyniesie radość ze wspólnych działań. Rozpoczynamy konkurs School Dance 2014. Cała szkoła tańczy!
Jak budować cyfrową szkołę?
Czego tak naprawdę potrzebuje szkoła, aby stać się nowoczesną albo (modne słowo) cyfrową? Na co należy przede wszystkim zwrócić uwagę? Na co przeznaczyć środki? Jak sprawić, żeby nasza szkoła była tą z epoki cyfrowej, a nie tylko z epoki „krzemienia łupanego“?
Ziemia jest płaska
Patrzę w lustro i obserwuję zmiany w twarzy – nos mi się spłaszczył, czoło i szczęka wysunęły do przodu, owłosienie pokrywa prawie całą facjatę. Może nie jestem piękny i szczęśliwy, ale za to czuję się swojsko. Wreszcie jestem członkiem większości.
Charakter podstawą skutecznej komunikacji
Jak często słyszymy od innych nauczycieli, czy swoich dyrektorów, że nas szanują, cenią, podziwiają lub po prostu lubią? Jak często my mówimy to swoim uczniom? Jeżeli tego nie robimy i nie słyszymy, to nie powinno nas dziwić, że nie ma w naszych szkołach odpowiedniej atmosfery współpracy, zrozumienia, dialogu i pełnego zaangażowania.
Gra w powtórkę, powtórka z grą
Uwielbiam projekty, mogłabym w sumie pracować tylko i wyłącznie w ten sposób. Oprócz projektów lubię gry planszowe. Dlatego, gdy dwa lata temu do gimnazjalnego projektu edukacyjnego zgłosiła się do mnie grupka chłopców niezbyt aktywnych szkolnie, nie miałam wątpliwości, co do przydzielenia im zadania.