badania i analizyTworząc środowisko edukacyjne władze szkolne zakładają, że uczniowie będą chcieli pracować na szkolnych komputerach. Tymczasem wyniki sondażu w Wielkiej Brytanii ujawniły, że uczniowie raczej preferują naukę na domowych komputerach, niż na tych w pracowniach szkolnych. Na swoim sprzęcie mogą się uczyć codziennie, na szkolnym – tak, jak im wypadną zajęcia.
 

badania i analizyZasoby edukacyjne w Internecie rosną lawinowo. W języku angielskim jest wszystko, czego potrzeba, aby prowadzić zajęcia w duchu edukacji XXI wieku. Kto zna ten język, może wykorzystać w szkole m.in. wykłady online, e-podręczniki, podkasty, multimedia.  Posługiwanie się tymi zasobami urasta do rangi podstawowej kompetencji nauczyciela epoki cyfrowej.
 

system oświatyW szkolnictwie wyższym, podobnie zresztą jak i w sektorze gospodarki, nie istnieje nic gorszego i mniej produktywnego niż próby tworzenia marki uczelni i wizerunku bez planu, z nastawieniem na natychmiastowe efekty. Nic mniej użytecznego, niż pojawić się raz w mediach, a potem zniknąć z nich na długie miesiące. Polityka „one shot mission” uczelniom się nie opłaca.
 

debaty edukacyjneSporo mówi się o nowoczesności edukacji. Upatruje się jej w wykorzystywaniu technologii informacyjnych, komputerów, Internetu na różnych przedmiotach. A może tkwi ona w szacunku do wartości człowieka, wyzwalaniu odpowiedzialności, samodzielności i kreatywności? A może w akcentowaniu organizacji uczenia się uczniów oraz w humanizacji edukacji?
 

projekty edukacyjne27 maja mija 20 lat od pierwszych wyborów samorządowych w wolnej Polsce. Centrum Edukacji Obywatelskiej wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej zaprasza uczniów ze wszystkich gmin do udziału w Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej „20 lat wspólnie”. To dobra okazja do zastanowienia się nad przemianami politycznymi, społecznymi i gospodarczymi w Polsce.
 

gry w edukacjiNie można dłużej ignorować znaczenia gier komputerowych w rozwijaniu umiejętności potrzebnych w społeczeństwie informacyjnym. Do takiego wniosku doszły szkockie władze edukacyjne, uznając, że wprowadzenie do szkół gier jako narzędzi edukacyjnych nie tylko jest formą ćwiczenia umysłu, ale przekłada się na zwiększenie motywacji uczniów do nauki.
 

edutainmentWszechobecność nowych technologii powinna zachęcać uczelnie pedagogiczne do szerokiego wykorzystania podczas zajęć różnych urządzeń cyfrowych i zasobów współczesnej kultury. Jeśli na studiach przyszły nauczyciel będzie potrafił kreatywnie podejść do tematu i efektywnie wspomagać się technologiami, nauczanie cyfrowych tubylców nie będzie mu straszne.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert
    To rzeczywiście lewackie myślenie, stawiające proste 'iunctim' pomiędzy dobrym (bogatym) urodzeniem ...
  • Written by Robert Raczyński
    Kilka wtrąceń własnych do tej interesującej wypowiedzi: "Jeszcze pół wieku temu, w czasach wczesnej t...
  • Written by Robert Raczyński
    Inteligencja, to wciąż niezdefiniowany i bardzo złożony przejaw pracy mózgu. Najprawdopodobniej nie ...
  • Written by Robert Raczyński
    Genialne w swej prostocie... Likwidacja szkoły likwiduje problem szkoły, likwidacja paliw kopalnych ...
  • Written by Ela
    Uczę przedmiotów zawodowych w technikum i nauczyciel wspomagający ogranicza się do siedzenia obok uc...
  • Written by Jan
    Każda szkoła jest inna, trudno o coś uniwersalnego, co zadziałałoby w każdej szkole, w każdych warun...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie