Nie, także i tym razem jeszcze nie w Polsce. Tym razem hinduski minister rozwoju zasobów ludzkich ogłosił, że Indie dysponują gotowym projektem masowego narzędzia (komputera) edukacyjnego za równowartość 35 dolarów amerykańskich. Zobacz film (poniżej), a potem zastanówmy się razem, czy coś z tego wynika dla naszej szkolnej rzeczywistości.
Nie ma jednej strategii uczenia się
Kluczowa wiedza dotycząca problematyki uczenia się to tzw. wiedza parasolowa; pochodząca ze skumulowania rezultatów wielu badań naukowych. Na ich podstawie z całą pewnością można stwierdzić, że nie ma jednej strategii uczenia się, odpowiadającej potrzebom wszystkich ludzi! Spróbujmy dokonać przeglądu tego, co wiemy – w telegraficznym skrócie.
W stronę nowego modelu edukacji (4)
Kończymy cykl o najważniejszych wyzwaniach polskiej edukacji. W ostatniej części opracowania skupimy się na kwestii przywództwa i jakości kapitału ludzkiego w edukacji oraz na rozwoju systemu edukacji poprzez szkoły i podmioty niepubliczne. Najbliższe lata przyniosą odpowiedź, które z tych wyzwań zostały podjęte (oby jak najwięcej) przez władze oświatowe.
Rzeczywistość poszerzona ułatwi życie
Augmented Reality (AR) to połączenie rzeczywistości i świata wirtualnego - rzeczywistość wzbogacona o elementy generowane przez komputer. Coraz częściej AR można spotkać w grach komputerowych, rozrywce, reklamie. Prace nad jej zastosowaniami są prowadzone na całym świecie, także w Polsce – mówi dr Jaromir Przybyło z Laboratorium Biocybernetyki Katedry Automatyki AGH.
Nowoczesne technologie i kształcenie inżynierów
Kształcenie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, które sprzyja lepszemu przyswajaniu wiedzy, to największe wyzwanie stojące przed kadrą kształcącą inżynierów na całym świecie - podkreślają uczestnicy międzynarodowej konferencji w Gliwicach. Jak sprawić, żeby w procesie edukacji uczelnie wykorzystywały wielki potencjał nowoczesnych narzędzi dydaktycznych?
Co młodzi ludzie wiedzą na temat nowych technologii?
Współczesne nastolatki, a także ich młodsi koledzy stanowią część tzw. digital natives, czyli pokolenia, które wychowało się w elektronicznym świecie. Ponieważ komputery, telefony komórkowe i inne elektroniczne zabawki towarzyszyły im od urodzenia, potrafią oni bez trudu korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych. Czy wiedzą o nich już wszystko?
Im więcej telewizji dla maluchów, tym więcej problemów w szkole
Małe dzieci w wieku do 5 lat nie powinny oglądać zbyt wiele programów telewizyjnych, ponieważ później może to oznaczać kłopoty w nauce (zwłaszcza matematyki). Ponadto dzieci te mają później większe skłonności do nadwagi niż ich rówieśnicy, którzy oglądali mniej telewizji we wczesnym dzieciństwie – wynika z badań naukowców kanadyjskich i amerykańskich.