media i edukacjaNauczyciel ma do wyboru wiele środków dydaktycznych wspomagających nauczanie, ale powinien dziś przede wszystkim korzystać z narzędzi, które są jednocześnie skutecznym sposobem przekazywania wiedzy, ale są także popularne wśród osób uczących się i dobrze przez nie odbierane. Do nich z pewnością należy film – od wielu lat wykorzystywany w szkołach.

innowacje w edukacjiZainteresować nauczycieli innowacjami? Tak! Ale jak? System szkolny jest dość oporny względem wprowadzania innowacji w nauczaniu. Być może to jest powód, dla którego system oświaty w Polsce ciągle postrzegany jest jako produkt XIX wieczny. Jest jedno wyjście w duchu XXI wieku – otworzyć się bardziej na innowacje przychodzące do szkoły z zewnątrz.
 

system oświatyFundacja na rzecz Nauki Polskiej zorganizowała debatę na temat wizji rozwoju polskich uczelni do 2020 r. Podczas konferencji "Sporne kwestie strategii rozwoju nauki i szkolnictwa wyższego" rozważano zarówno propozycje przygotowane przez środowisko akademickie, jak i strategię ekspercką firmy Ernst & Young i Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową.
 

innowacje w edukacjiKogo zainteresować innowacjami? Oczywiście nauczycieli, ale uczniów też. Pewnie każdy z nas kiedyś coś wymyślił i nowego zrobił w szkole. Innowacje są interesujące, zwykle emocjonujące, stresujące i wymagające, ale też przyjemne oraz użyteczne, a przede wszystkim ważne w szkolnym i osobistym życiu. Na ile są one dziś potrzebne i ważne? Czy pomaga w tym Internet?
 

badania i analizyZ badań TNS OBOP wynika, że zawód nauczyciela jest jedną z najbardziej stresujących profesji. Według danych Eurostatu 20% pracowników sektora edukacji doświadcza ryzyka zawodowego, a stres jest drugim najczęściej podawanym problemem zdrowotnym związanym z wykonywana pracą. Czy nowe technologie mogą obniżyć poziom stresu u nauczycieli?
 

badania i analizyOddziaływanie technologii cyfrowych na rzeczywistość edukacyjną jest na tyle istotne, że powoli zmienia się w społeczeństwie świadomość potrzeb i wyzwań edukacyjnych. Do takiego wniosku można dojść po analizie ostatnich wyników badań Speak Up - rodziców, uczniów i nauczycieli - realizowanych przez organizację Project Tomorrow.
 

projekty edukacyjne4500 uczniów, 450 nauczycieli i dyrektorów z 75 wzorcowych szkół z Wielkopolski miało okazję poznać i docenić zalety uczenia się i nauczania metodą projektów. Tysiące multimedialnych lekcji, wykorzystanie internetowej platformy edukacyjnej, większa wiara w uczniów, ich pomysłowość i kreatywność – to wybrane efekty programu e-Szkoła Wielkopolska – Twórczy Uczeń.
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert
    To rzeczywiście lewackie myślenie, stawiające proste 'iunctim' pomiędzy dobrym (bogatym) urodzeniem ...
  • Written by Robert Raczyński
    Kilka wtrąceń własnych do tej interesującej wypowiedzi: "Jeszcze pół wieku temu, w czasach wczesnej t...
  • Written by Robert Raczyński
    Inteligencja, to wciąż niezdefiniowany i bardzo złożony przejaw pracy mózgu. Najprawdopodobniej nie ...
  • Written by Robert Raczyński
    Genialne w swej prostocie... Likwidacja szkoły likwiduje problem szkoły, likwidacja paliw kopalnych ...
  • Written by Ela
    Uczę przedmiotów zawodowych w technikum i nauczyciel wspomagający ogranicza się do siedzenia obok uc...
  • Written by Jan
    Każda szkoła jest inna, trudno o coś uniwersalnego, co zadziałałoby w każdej szkole, w każdych warun...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie