system oświatyWspółpracując z wieloma podmiotami skupiającymi środowiska artystyczne, amerykańska organizacja Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI wieku (P21), przedstawiła raport poświęcony roli edukacji artystycznej w epoce cyfrowej. Celem zaprezentowanej mapy jest ukazanie, w jaki sposób kultura i sztuka mogą wspierać rozwój kompetencji niezbędnych we współczesnym świecie.
 

społeczeństwo informacyjneOrganizacje pozarządowe apelują do rządu o podjęcie działań mających na celu przeciwdziałanie pogłębiającej się luki cyfrowej. Z badań CBOS wynika, że nawet i 13 milionów Polaków nie potrafi korzystać z Internetu, dokonywać e-płatności, komunikować się elektronicznie z innymi osobami i instytucjami, a wręcz nie dostrzega w tym dla siebie żadnych korzyści.
 

badania i analizyMłodzi nauczyciele nie są wcale bardziej skłonni używać w nauczaniu nowych technologii, niż ich starsi koledzy pracujący w zawodzie 10 lat lub więcej. Chociaż często posiadają większą wiedzę i umiejętności związane z komputerami i technologiami informacyjnymi, wcale nie wykorzystują jej często na zajęciach. Czy powodem jest brak infrastruktury?
 

media i edukacjaPakiet Filmoteki Szkolnej trafił do 14.000 szkół ponadpodstawowych w całym kraju. Wielu nauczycieli jednak albo nie wie, że ma zestaw 55 polskich filmów w swojej placówce, albo nie potrafi go używać. Dlatego wszystkich tych, którzy mają pakiet w swojej szkole, Centrum Edukacji Obywatelskiej zachęca do przyłączenia się do programu Filmoteka Szkolna.Akcja!
 

system oświatyDyrektorzy szkół muszą sprostać coraz większej liczbie zadań związanych z zarządzaniem kadrą nauczycielską, finansami oraz programami nauczania - wynika z danych Eurydice, unijnej sieci informacji o edukacji. Jest to tendencja ogólnoeuropejska związana z rosnącą autonomią szkół – mówi Anna Smoczyńska z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, prowadzącej Polskie Biuro Eurydice. 
 

ict w edukacjiBadania przeprowadzone przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych, dowodzą, że warto posługiwać się na lekcjach obrazem, aby wytłumaczyć uczniom z matematyki. W okręgu Orange w Kalifornii wykorzystanie multimediów matematycznych na lekcjach podwoiło liczbę pozytywnych ocen w testach.
 

system oświatyMimo trudności budżetu państwa nowy rząd brytyjski postanowił kontynuować szeroko zakrojony proces modernizacji i przebudowy infrastruktury szkolnej. Program "Budowa szkół dla przyszłości" (BSF) będzie kontynuowany mimo poważnych ograniczeń finansowych. Minister Gove uznał, że program jest kluczowy dla rozwoju brytyjskiego systemu edukacji.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie