edukacja przez życieEdukacja przez całe życie święci triumfy w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że coraz więcej dorosłych osób dostrzega wartość w różnego rodzaju aktywnościach edukacyjnych, nie tylko związanych z własnym rozwojem zawodowym. Zmiana w zachowaniach społecznych została dostrzeżona przez rząd, który zaangażował do wspierania edukacji nieformalnej aż sześć ministerstw.
 

narzędzia edukacyjneCoraz więcej szkół decyduje się na wprowadzanie nowych technologii, które miałyby usprawnić pracę nauczycieli i pedagogów. Jedną z takich innowacji są elektroniczne dzienniki lekcyjne. Do tej pory pojawiały się one w szkołach sporadycznie – najczęściej na zasadzie eksperymentu. Od września nauczyciele mogą na zawsze pożegnać się ze staromodnymi “kajetami”.
 

E-learningW Polsce na pierwszym planie myślenia reformatorskiego jest program nauczania. Tymczasem na antypodach ministerstwo edukacji Nowej Zelandii rozpoczyna reformę cyfrową, której głównym elementem jest szybki, szerokopasmowy internet we wszystkich szkołach, e-learning i wachlarz nowoczesnych technologii, które mają rozwinąć nauczanie.
 

publikacje edukacyjneOrganizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) opublikowała raport poświęcony rozwojowi kilkudziesięciu systemów edukacji „Edukacja w zarysie 2009, wskaźniki OECD” (Education at a Glance 2009, OECD Indicators). Bieżąca edycja zwraca szczególną uwagę na procesy edukacyjne, ich finansowanie oraz wyniki, czyli efektywność inwestowania w systemy edukacji.
 

badania i analizyTrudności we wprowadzaniu aktywizujących metod nauczania takich jak eksperymenty, działania edukacyjne prowadzone poza szkołą czy interdyscyplinarny charakter zajęć - to główne problemy w nauczaniu przedmiotów ścisłych, zaprezentowane w raporcie przygotowanym przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" dla Centrum Nauki Kopernik.
 

edukacja przez życieWe współczesnym świecie edukacja nieformalna decyduje nieraz o życiowym sukcesie lub porażce. Nie wystarczy to, czego uczymy się w szkołach i na uczelniach - zbyt często przekazywane podczas zajęć wiedza i umiejętności są zbyt oderwane od rzeczywistości pędzącego naprzód świata. Powinniśmy więc sami dbać o uzupełnianie edukacyjnych braków, i to od najwcześniejszych lat.
 

system oświatyTo, że trzeba świętować Dzień Nauczyciela, mówić o ogromnym znaczeniu nauczycielstwa oraz przywrócić właściwą jakość i rangę tego zawodu zaufania publicznego – jest oczywiste. Ale, jak to robić lepiej niż obecnie? Wielu nauczycieli nie przepada za tym świętem. Trzeba mówić o potrzebie świętowania Dnia Nauczyciela, ale i odpowiedzieć na pytanie, kim dziś powinien być nauczyciel?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie