Portale społecznościowe to hit ostatnich lat - do wyboru są zagraniczne, jak np. Facebook, Bebo, My Space, jak i polskie, np. Grono czy Nasza Klasa. Niby nie ma nic dziwnego w dzieleniu się zdjęciami i w odnajdywaniu starych znajomych. Ale pojawia się pytanie - czy nauczycielom wypada tworzyć ogólnodostępne profile, które łatwo mogą odnaleźć ich uczniowie?
Ślady przeszłości - kurs internetowy dla nauczycieli
Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
Z punktu widzenia nauczyciela
Wiele mówi się o pozytywnym wpływie najnowszych technologii na edukację. Powstają coraz ciekawsze i bardziej zaawansowane technicznie narzędzia wspomagające nauczycieli w ich codziennej pracy. Powstaje pytanie, ile z nowych możliwości tak naprawdę wykorzystywane jest przez zwykłych nauczycieli, a nie tylko entuzjastów nowoczesnej edukacji.
Kształcenie wyższe w ocenie dyrektorów personalnych
Debata na temat przygotowania młodych osób do rynku pracy staje się coraz ciekawsza. Optymistycznym informacjom o spadku bezrobocia i pracodawcach masowo poszukujących pracowników, towarzyszą obawy, że system edukacji nieodpowiednio przygotowuje do wyjścia na rynek pracy. Co zrobić, żeby kolejne roczniki absolwentów nie dołączały do bezrobotnych?
Edukacja osób starszych (2)
Edukacja to potężne narzędzie służące aktywizacji osób starszych, wspierające ich uczestnictwo w życiu społecznym. Dzięki niej wzrasta pozytywna ocena jakości życia, a młodsze pokolenia mogą czerpać z doświadczenia seniorów. Wspieranie interakcji między generacjami to wielka wartość nauki przez całe życie, która może przyjąć różne formy i korzystać z całej gamy narzędzi.
Zabawa geoinformacją (2)
Gry i zabawy geoinformacyjne są jaskrawym przykładem wpływu nowoczesnych technologii na realizację ukrytych ludzkich potrzeb, związanych generalnie z chęcią przeżywania przygód. W wielu przypadkach wykazują istotne podobieństwa z grami „treasure hunt”, spopularyzowanymi począwszy od książek dla dzieci do szerokiej gamy gier komputerowych.
Jakość edukacji, przedsiębiorczość, szkoła
W 200. numerze Edukacji i Dialogu ukazał się wywiad z Rektorem Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, profesorem Marianem Gorynią. Prezentujemy fragment wywiadu, dotyczący jakości kształcenia, świadomości ekonomicznej oraz edukacji w zakresie szeroko pojętej przedsiębiorczości w szkołach ponadgimnazjalnych. Rozmowę przeprowadził dr Jan A. Fazlagić.
Ostatnie komentarze