Silne związki biznesu z edukacją są kluczem do budowania społeczeństwa wiedzy. Uczestnicząc w spotkaniach z ekspertami świata biznesu, dyrektorzy szkół i nauczyciele mają możliwość zdobycia unikalnej wiedzy praktycznej, której nie nabędą w szkole. Mają możliwość spotkania osób, które będą dla nich istotnym wsparciem podczas wykonywania zawodu.
Stop Nadwadze!
24 października obchodzony jest jako Międzynarodowy Dzień Walki z Otyłością. W tym dniu zwracamy uwagę na problemy zdrowotne wynikające z otyłości. Nauka nie zna jeszcze cudownego leku, który pozwoliłby nam utrzymywać trwale wagę ciała w pożądanych granicach. Klucz do sukcesu tkwi w aktywności fizycznej i indywidualnych strategiach typu „ŻM”.
Edukacja medialna dla seniorów
Do tej pory zwykło się mówić o wychowywaniu do mediów mając na myśli głównie dzieci i młodzież. Dyskutowano o rodzinie jako naturalnym miejscu, w którym dokonuje się odbiór przekazów medialnych czy o rodzicach, którzy powinni pełnić rolę pierwszych pedagogów w tym zakresie. Co jednak z innymi grupami wiekowymi?
Profil na Facebooku, czyli nauczyciel w sieci
Portale społecznościowe to hit ostatnich lat - do wyboru są zagraniczne, jak np. Facebook, Bebo, My Space, jak i polskie, np. Grono czy Nasza Klasa. Niby nie ma nic dziwnego w dzieleniu się zdjęciami i w odnajdywaniu starych znajomych. Ale pojawia się pytanie - czy nauczycielom wypada tworzyć ogólnodostępne profile, które łatwo mogą odnaleźć ich uczniowie?
Ślady przeszłości - kurs internetowy dla nauczycieli
Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
Kształcenie wyższe w ocenie dyrektorów personalnych
Debata na temat przygotowania młodych osób do rynku pracy staje się coraz ciekawsza. Optymistycznym informacjom o spadku bezrobocia i pracodawcach masowo poszukujących pracowników, towarzyszą obawy, że system edukacji nieodpowiednio przygotowuje do wyjścia na rynek pracy. Co zrobić, żeby kolejne roczniki absolwentów nie dołączały do bezrobotnych?
Zabawa geoinformacją (2)
Gry i zabawy geoinformacyjne są jaskrawym przykładem wpływu nowoczesnych technologii na realizację ukrytych ludzkich potrzeb, związanych generalnie z chęcią przeżywania przygód. W wielu przypadkach wykazują istotne podobieństwa z grami „treasure hunt”, spopularyzowanymi począwszy od książek dla dzieci do szerokiej gamy gier komputerowych.