innowacje w edukacjiUczelnie wyższe nie lubią Wikipedii. Profesorowie uznają ją za niewiarygodne źródło i często wręcz zakazują korzystania z jej zasobów. Sytuacja ta przypomina trochę walkę z wiatrakami. Im bardziej uczelnie starają się walczyć ze studentami korzystającymi z Wikipedii, tym częściej studenci korzystają z informacji z tego serwisu, a często nawet sami zaczynają go rozwijać.
 

system oświatyPolska nie jest już krajem biednym, lecz musimy wiele zrobić, aby stać się krajem zamożnym. W przeciwnym razie grozi nam ugrzęźnięcie, jakiego doświadczyła Grecja w wyniku obrania błędnej strategii modernizacji - zaniedbanie w inwestowaniu w infrastrukturę „miękką”. Potrzebujemy skokowej zmiany, która jest w stanie zapewnić jedynie szkoła.
 

projekty edukacyjnePolacy są przedsiębiorczym narodem – przekonują organizatorzy kampanii „Polska przedsiębiorcza“. Historia wielokrotnie pokazała, że gdy znikały bariery hamujące przedsiębiorczość, pojawiała się wśród Polaków inicjatywa, powstawały firmy. Najlepiej to widać wśród osób, które z różnych przyczyn opuściły nasz kraj i biznes rozwijały za granicą, osiągając znakomite rezultaty.
 

badania edukacyjneNiby wszystko jest w porządku. Nauczyciele odbywają kursy komputerowe ucząc się różnych programów, otrzymują certyfikaty, część z nich używa komputerów w klasie, potrafią zrobić prezentacje, redagować teksty, nie zgłaszają specjalnych problemów w korzystaniu z narzędzi informatycznych... Czy już swobodnie posługują się nowymi technologiami w edukacji?
 

trendy w edukacjiNa rozwój edukacji w XXI wieku największy wpływ będą miały badania, innowacyjne rozwiązania i dobra polityka mająca na uwadze cele długofalowe – uważają przedstawiciele OECD. W warunkach globalizacji nie można dbać tylko o zwiększanie dostępu do edukacji – równie ważna jest jakość kształcenia, która decyduje o sukcesie indywidualnym, społecznym i gospodarczym.
 

nowe technologieWobec postępu technologicznego polskie szkoły nie mogą pozostać obojętne. Z drugiej strony wprowadzanie nowych technologii edukacyjnych do szkół nie może polegać jedynie na zakupie urządzeń, w celu wykorzystania ich na lekcjach informatyki. Idea e-Szkoły to coś znacznie więcej – to integracja nowoczesnych narzędzi w nauczaniu wszystkich przedmiotów.

edukacja przez życie 4 sierpnia br. Uniwersytet Otwarty Uniwersytetu Warszawskiego rozpoczyna rekrutację na pierwszy trymestr. Zapisać może się każdy, kto ukończył 18 lat, ma chęć do uczenia się i poznawania nowych dziedzin nauki. W ofercie dostępnych jest ponad 60 kursów prowadzonych w różnych formach, dzięki którym UW ma się wkrótce stać największym centrum zdalnej edukacji w Polsce.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie