Uwaga, Malbork zostanie „oblężony” przez uczestników IV Ogólnopolskiego Festiwalu Edukacyjnego (18-20.09). To największe wydarzenie edukacyjne w Polsce jest realizowane w ramach Kampanii na rzecz Uczenia się, której celem jest promocja edukacji przez całe życie, wdrażanie nowoczesnych koncepcji efektywnego uczenia się i tworzenie modelu szkoły XXI wieku.
Mark Notess jest amerykańskim specjalistą od narzędzi e-learningowych. Obecnie jest menedżerem ds. rozwoju oraz rozwijania funkcjonalności w Cyfrowej Bibliotece Uniwersytetu Indiana. W swoim felietonie na łamach internetowego eLearn Magazine opisał LPP oraz LAMS – nowe narzędzia, które mogą pomóc nauczycielom w przygotowaniu i realizacji zajęć.
Społecznościowe uczenie się jest coraz ważniejszym trendem w nauce i stanowi poważne wyzwanie dla dotychczasowych modeli kształcenia. Rozwój tej metody nie byłby możliwy bez nowych technologii edukacyjnych, wyszukiwarek, a także przekazu audiowizualnego, dzięki któremu utrzymujemy kontakt z innymi członkami społeczności.
Czy Polacy mają śmiecenie we krwi? Podróżując nie sposób nie zauważyć, jak lekko i łatwo przychodzi nam rzucenie śmiecia, niedopałka papierosa na ziemię, wyrzucenie odpadów do lasu... Głośne akcje edukacji społecznej – Sprzątanie świata, Śmieci do śmietnika, promowanie recyclingu – ciągle jeszcze nie przynoszą pożądanych efektów.
W Bostonie, podobnie jak na wielu innych uniwersytetach, firmy zewnętrzne zagościły na dobre na uczelni. Barnes&Noble prowadzi księgarnię, można zjeść w Pizza Hut, Wendy’s, Taco Bell albo napić się kawy w Starbucksie. Ale w uniwersytecie Northerneastern outsorcing posunął się o krok dalej i firma zewnętrzna pomaga również w organizcji samych zajęć.
W gospodarce rynkowej płacąc za określone dobra możemy zazwyczaj wymagać jakości; gdy nie jesteśmy zadowoleni z produktu czy usługi, możemy dochodzić swoich praw, a nawet zwrotu środków czy rekompensaty. Tę zasadę trudno jednak odnieść do sfery edukacji – tu często pokutuje myślenie, że skoro otrzymujemy coś bezpłatnie, to nie możemy wymagać jakości.
Nie przez wszystkich wykładowców uczelni wyższych Wikipedia jest traktowana jako „podejrzane“ źródło wiedzy. O swoich doświadczeniach z wykorzystaniem Wikipedii w dydaktyce opowiada w wywiadzie dla Wikinews prof. Stanisław Czachorowski z Katedry Ekologii i Ochrony Środowiska Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.