badania i analizyCzy polskie przysłowie: „czego się Jaś nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”, sprawdzi się i tym razem? Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy opublikowała wyniki badania „Postawy Polaków wobec oszczędzania”. Zostało ono przeprowadzone we wrześniu w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2009 i obrazują stan wiedzy finansowej Polaków. Niestety, nie mamy czym się pochwalić.
 

system oświatyWspółczesny uczeń stawia wysokie wymagania nauczycielom, jeśli chodzi o skuteczność nauczania. Przede wszystkim nie potrafi zaakceptować monotonnego i usypiającego wykładu od czasu do czasu wzbogacanego jakąś ilustracją. Dziś uczniowie są osobami dynamicznymi – potrzebują szybkiego toku lekcji i różnorodnych metod, które wzbudzą ich zainteresowanie danym zagadnieniem.
 

badania i analizyPolscy rodzice nie wiedzą, kim są ich dzieci, co jest dla nich ważne i czym się zajmują w wolnym czasie. Chociaż są najczęściej zadowoleni ze szkoły, do której uczęszczają ich dzieci, i raczej nie przejmują się ich edukacją szkolną - wynika z badania rodziców przeprowadzonego w ramach IV edycji programu społecznego „Szkoła bez przemocy“.
 

badania i analizySzkoła jest niezbędna w edukacji każdego człowieka. Z tym zgodzi się z pewnością większość rodziców i pedagogów. Czy jednak wiemy, kiedy maluchy są gotowe, aby zasiąść w szkolnej ławie? Na podstawie ośmioletnich badań naukowcy doszli do wniosku, który większość z nas wyczuwa intuicyjnie: zbyt wcześnie rozpoczęta edukacja szkolna może dzieciom zaszkodzić.
 

badania i analizyCentrum Badania Opinii Społecznej zaprezentowało kolejną odsłonę cyklicznych badań strony kosztowej edukacji w Polsce. Ile kosztuje rodziców edukacja dzieci w wieku szkolnym? Ktoś powie, dużo za dużo, a pewnie i tak wyniki badań nie uwzględniają wszystkich kosztów, które trzeba ponieść. A może dużo za mało, aby naprawdę była to solidna inwestycja w edukacj dzieci?
 

badania i analizyTrudności we wprowadzaniu aktywizujących metod nauczania takich jak eksperymenty, działania edukacyjne prowadzone poza szkołą czy interdyscyplinarny charakter zajęć - to główne problemy w nauczaniu przedmiotów ścisłych, zaprezentowane w raporcie przygotowanym przez Pracownię Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia" dla Centrum Nauki Kopernik.
 

badania i analizyCraig Barrett był przez wiele lat liderem korporacji Intela. Pod jego kierownictwem firma, znana m.in. z procesorów znajdujących się w komputerach, uznała wspieranie edukacji młodych ludzi jako jeden z celów głównych jej istnienia. Nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i na całym świecie, gdyż Intel był i jest jedną z flagowych instytucji promujących ideę komputera dla każdego ucznia.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie