badania i analizyNaukowcy z amerykańskiego Narodowego Centrum Innowacji Technologicznych dokonali wyboru czterech zjawisk, które dają niebywałą możliwość wpływania na rozwój świata i nas samych. Są to według nich: programowanie równoległe (parallel computing), cloud computing, mapy umysłu (mind mapping) i globalne rozproszenie linii produkcyjnej.
 

badania i analizyKażdy z nas posiada na własność fantastyczny biokomputer. Mózg jest doprawdy doskonałym narzędziem, ale gdzie jest jego instrukcja obsługi? Niestety niewielu nauczycieli w szkołach uczy na temat tego, jak go używać, czyli jak się uczyć. W prowadzonych przeze mnie badaniach prawie połowa uczniów szkół ponadgimnazjalnych stwierdziła, że nie lubi się uczyć.
 

edukacja przez życie Co roku wiele osób wybiera nieformalne sposoby pogłębiania wiedzy przyrodniczej – chodzą do muzeów i oceanariów, oglądają dokumenty w telewizji i poświęcają czas ulubionemu hobby. Naukowcy zauważyli, że nawet banalne codzienne zajęcia mogą okazać się szansą na poszerzenie wiedzy. To dzięki takiej edukacji nieformalnej tak naprawdę ciągle się rozwijamy. 
 

badania i analizyW szóstej edycji Horizon Report dużo uwagi poświęcono wyzwaniom dla szkół wyższych wynikającym z procesów informatyzacji i digitalizacji. Wymieniono pięć najważniejszych problemów do rozwiązania przez uczelnie, które będą miały najprawdopodobniej największy wpływ na nauczanie, uczenie się i kreatywność akademicką w perspektywie najbliższych pięciu lat.
 

badania i analizyPrzeciętny nauczyciel zaczyna coraz mocniej „odstawać” technologicznie od młodzieży, którą ma zadanie uczyć. Aby zmienić tę sytuację, trzeba nie tylko przekonać nauczyciela, że musi się uczyć cyfrowego świata. Należy również zmienić sposób szkoleń zawodowych nauczycieli, kończąc z modelem mało efektywnych jednodniowych czy kilkudniowych zjazdów.
 

badania i analizyPrzygotowywany przez New Media Consortium oraz Educause Learning Initiative we współpracy z kilkudziesięcioma ośrodkami akademickimi, The Horizon Report jest jednym z najważniejszych głosów na temat zmian w systemie edukacji w wyniku rozwoju technologicznego. W raporcie 2009 najwięcej uwagi poświęcono kluczowym technologiom dla szkolnictwa wyższego.
 

badania i analizyCo roku wielu świeżo upieczonych absolwentów szkół średnich staje przed wyborem, który będzie miał istotny wpływ na co najmniej kolejne trzy lata ich życia. W bogatej ofercie edukacyjnej niełatwo odróżnić dobre uczelnie wyższe od słabszych. Wtedy większość z kandydatów zagląda do rankingów uczelni wyższych, szukając podpowiedzi. Czy można na tym poprzestać?
 

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie