Z reguły uczelnie wyższe uznają wydatki na komunikację jako luksusowy
zbytek, przynoszący nikłe rezultaty. Dla innych, nieco bardziej
aktywnych, komunikacja ogranicza się do
jednorazowych akcji w prasie, konferencji, udzielania wywiadów. Ich budżet na komunikację pokrywa
zazwyczaj wydatki na broszury oraz informatory dla kandydatów, czy reklamy w mediach.
Mamy w Polsce jeden z najwyższych w Unii Europejskiej wskaźników
bezrobocia w grupie młodzieży po szkole i studiach. Można byłoby
zatem przypuszczać, że młodzi ludzie na studiach zdają już sobie sprawę z
czekających ich wyzwań na rynku pracy i przygotowują do
samodzielności zawodowej. Spójrzmy, jakie cele zawodowe są dla polskich
studentów najważniejsze.
Zmiany na świecie, w tym na rynku pracy, coraz
częściej skłaniają do zastanawiania się nad wartością zdobytego
wykształcenia. W ostatnich latach w Polsce znacząco zwiększyła się
liczba osób, które nie odczuwają satysfakcji z osiągniętego poziomu
wykształcenia - wynika z badań CBOS "Rola
wykształcenia i zmiany w jej społecznym spostrzeganiu w latach
1993-2009".
Jakimi nowoczesnymi narzędziami chciałby posługiwać się nauczyciel na
lekcjach w polskiej szkole? Z sondy Edunews.pl
wśród użytkowników portalu wynika, że najbardziej potrzebne są tablice interaktywne. Natomiast z
międzynarodowych badań, przeprowadzonych na zlecenie korporacji Intel,
wynika, że większość nauczycieli widziałaby na lekcjach mobilne
komputery.
Szkolnictwo wyższe jest jednym z sektorów, który ulega szybkiej i intensywnej transformacji. Zdolny młody
człowiek ma dziś przed sobą perspektywy niespotykane jeszcze 15 lat temu. Może wybrać którekolwiek miejsce na świecie, gdzie
chciałby odbyć część studiów. Stoją przed nim otworem uczelnie we
Francji, Singapurze, Kalifornii, Australii czy Brazylii. Rezultat?
Niedawno temu przytaczaliśmy opinie polskich nauczycieli na temat wykonywanego zawodu. Dla porównania - ciekawe wyniki przyniosło badanie na grupie 900 nauczycieli amerykańskich w formie wywiadów fokusowych. Okazuje się, że dwóch z pięciu nauczycieli wykonujących zawód w amerykańskich szkołach jest zniechęconych lub znużonych swoją pracą.
Jak szkoła może sprostać wymaganiom stawianym jej przez nowoczesną
gospodarkę, w której wiedza jest jednym z kluczowych czynników? Jak motywować nauczycieli, aby lepiej radzili
sobie z pracą i dobrze przygotowywali gimnazjalistów
do odważnego wkraczania w dorosłość? Na wiele pytań stara się
odpowiadać raport o nauczaniu przygotowany przez OECD.