Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji
non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i
faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy
wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak
postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś
normalnego i dopuszczalnego.
Polska 2030 - wizja rządu
Uczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas
kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe
technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału
dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia
niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje
75% Polaków.
Wirtualne gry dla zdrowia i rozwoju
Wykorzystajmy gry komputerowe do
promocji zdrowego stylu życia i rozwoju kluczowych umiejętności.
Amerykańscy naukowcy zajmujący się badaniami wpływu gier na życie
społeczne zebrali się pod koniec czerwca w siedzibie Sesame Workshop
(producenta znanego cyklu filmów, gier i zabaw z Ulicy Sezamkowej), aby zaprezentować najnowsze dane.
Zorganizujcie edukację szkolną... inaczej
Nowoczesna gospodarka potrzebuje coraz lepiej wyedukowanych
matematycznie i technologicznie, pracowników. Jest to wielkim wyzwaniem
dla całego systemu edukacji. Nowy raport korporacji Carnegie, pod
wymownym tytułem „Zróbcie szkołę inaczej“, wzywa do szeroko zakrojonych
reform w zakresie nauczania matematyki i nauk przyrodniczych.
Jak technologia wpływa na uczenie
Znany producent komputerów, firma Lenovo rozpoczyna realizację światowego programu
badawczego, chcąc sprawdzić rzeczywisty wpływ nowoczesnych
technologii na edukację na różnych etapach kształcenia i w edukacji
pozaszkolnej. Rezultaty badań mają służyć poprawie efektywności
nauczania z wykorzystaniem popularnych urządzeń mobilnych XXI wieku.
MBA inwestycją w rozwój? Nie zawsze i nie dla wszystkich
Rynek studiów MBA w Polsce należy do jednych z najmłodszych w Europie
stąd dominuje przekonanie, że wciąż są one postrzegane jako niosące
dużą wartość dodaną dla kariery pracowników. Eksperci zajmujący się
kształceniem zawodowym i rynkiem szkoleń przyznają jednak zgodnie, że
studia MBA nie są przeznaczone dla wszystkich.
Aspiracje edukacyjne Polaków
Dziewięciu na dziesięciu Polaków (91%) uważa, że warto się kształcić - wynika z sondażu CBOS. Tylko 7% ankietowanych mówi, że kształcić się nie warto, 2% nie ma zdania w tej sprawie. W 1988 roku - wyższym wykształceniem legitymowało się 1,8 mln Polaków. W 2007 r. - według GUS - 5,5 mln Polaków, czyli 16,5% całej populacji osób mających powyżej 13 lat.